A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
A framework for designing experimental tasks in contemporary physics lab courses (2024)
Lahme, S. Z., Pirinen, P., Rončević, L., Lehtinen, A., Sušac, A., Müller, A., & Klein, P. (2024). A framework for designing experimental tasks in contemporary physics lab courses. In GIREP Conference 2022 : Effective Learning in Physics from Contemporary Physics to Remote Settings (Article 012016). IOP Publishing. Journal of Physics : Conference Series, 2750. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2750/1/012016
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Lahme, Simon Z.; Pirinen, Pekka; Rončević, Lucija; Lehtinen, Antti; Sušac, Ana; Müller, Andreas; Klein, Pascal
Emojulkaisu: GIREP Conference 2022 : Effective Learning in Physics from Contemporary Physics to Remote Settings
Konferenssin paikka ja aika: Ljubljana, Slovenia, 4.7.-8.7.2022
Lehti tai sarja: Journal of Physics : Conference Series
ISSN: 1742-6588
eISSN: 1742-6596
Julkaisuvuosi: 2024
Ilmestymispäivä: 01.04.2024
Sarjan numero: 2750
Artikkelinumero: 012016
Kustantaja: IOP Publishing
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1088/1742-6596/2750/1/012016
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95067
Rinnakkaistallenteen verkko-osoite (pre-print): https://arxiv.org/abs/2302.14464
Tiivistelmä
While lab courses are an integral part of studying physics aiming at a huge variety of learning objectives, research has shown that typical lab courses do not reach all the desired goals. While diverse approaches by lab instructors and researchers try to increase the effectiveness of lab courses, experimental tasks remain the core of any lab course. To keep an overview of these developments and to give instructors (and researchers) a guideline for their own professional efforts at hand, we introduce a research-informed framework for designing experimental tasks in contemporary physics lab courses. In addition, we demonstrate within the scope of the EU-co-funded DigiPhysLab project how the framework can be used to characterize existing or develop new high-quality experimental tasks for physics lab courses.
YSO-asiasanat: fysiikka; laboratoriotyöt; korkeakouluopetus; oppimistavoitteet
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Digitaalisten fysiikan laboratoriotöiden kehittäminen etäopetusta varten
- Lehtinen, Antti
- Euroopan komissio
OKM-raportointi: Kyllä
Alustava JUFO-taso: 1