A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
A framework for designing experimental tasks in contemporary physics lab courses (2024)


Lahme, S. Z., Pirinen, P., Rončević, L., Lehtinen, A., Sušac, A., Müller, A., & Klein, P. (2024). A framework for designing experimental tasks in contemporary physics lab courses. In GIREP Conference 2022 : Effective Learning in Physics from Contemporary Physics to Remote Settings (Article 012016). IOP Publishing. Journal of Physics : Conference Series, 2750. https://doi.org/10.1088/1742-6596/2750/1/012016


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatLahme, Simon Z.; Pirinen, Pekka; Rončević, Lucija; Lehtinen, Antti; Sušac, Ana; Müller, Andreas; Klein, Pascal

EmojulkaisuGIREP Conference 2022 : Effective Learning in Physics from Contemporary Physics to Remote Settings

Konferenssin paikka ja aikaLjubljana, Slovenia4.7.-8.7.2022

Lehti tai sarjaJournal of Physics : Conference Series

ISSN1742-6588

eISSN1742-6596

Julkaisuvuosi2024

Ilmestymispäivä01.04.2024

Sarjan numero2750

Artikkelinumero012016

KustantajaIOP Publishing

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1088/1742-6596/2750/1/012016

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/95067

Rinnakkaistallenteen verkko-osoite (pre-print)https://arxiv.org/abs/2302.14464


Tiivistelmä

While lab courses are an integral part of studying physics aiming at a huge variety of learning objectives, research has shown that typical lab courses do not reach all the desired goals. While diverse approaches by lab instructors and researchers try to increase the effectiveness of lab courses, experimental tasks remain the core of any lab course. To keep an overview of these developments and to give instructors (and researchers) a guideline for their own professional efforts at hand, we introduce a research-informed framework for designing experimental tasks in contemporary physics lab courses. In addition, we demonstrate within the scope of the EU-co-funded DigiPhysLab project how the framework can be used to characterize existing or develop new high-quality experimental tasks for physics lab courses.


YSO-asiasanatfysiikkalaboratoriotyötkorkeakouluopetusoppimistavoitteet


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Alustava JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-26-05 klo 07:32