A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Harnessing social media business affordances for internationalisation : multiple case study of small and medium-sized enterprises (2022)


Vanninen, H., Mero, J., & Glavas, C. (2022). Harnessing social media business affordances for internationalisation : multiple case study of small and medium-sized enterprises. International Journal of Export Marketing, 5(2), 141-162. https://doi.org/10.1504/IJEXPORTM.2022.10048615


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatVanninen, Heini; Mero, Joel; Glavas, Charmaine

Lehti tai sarjaInternational Journal of Export Marketing

ISSN2059-089X

eISSN2059-0903

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä26.01.2023

Volyymi5

Lehden numero2

Artikkelin sivunumerot141-162

KustantajaInderscience Publishers

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1504/IJEXPORTM.2022.10048615

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/96839

Julkaisu on rinnakkaistallennettuhttps://lutpub.lut.fi/handle/10024/165231


Tiivistelmä

This study examines how small and medium-sized enterprises (SMEs) leverage social media affordances in their internationalisation pursuits. A multiple case study of eight SMEs representing business-to-business and business-to-consumer firms from Australia and Finland reveals that social media affordances are used for internationalisation pursuits via three core activities: 1) generation of market intelligence; 2) marketing communications; 3) relationship marketing. Furthermore, when conducting these activities, SMEs were found to employ either firm-centric or market-centric logic that led to the identification of six unique social media business affordances. The study contributes to theory by demonstrating how social media business affordances are harnessed for internationalisation and showing the implications of firm-centric and market-centric logics in the execution of social media activities.


YSO-asiasanatsosiaalinen mediadigitaalitekniikkadigitaalinen markkinointimarkkinointiviestintäkansainvälistyminenpienet ja keskisuuret yrityksetliiketoimintatapaustutkimus

Vapaat asiasanatsocial media; digital technologies; affordance theory; digital marketing; internationalisation; small and medium-sized enterprises; SMEs


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Alustava JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-14-09 klo 20:06