A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Harnessing social media business affordances for internationalisation : multiple case study of small and medium-sized enterprises (2022)
Vanninen, H., Mero, J., & Glavas, C. (2022). Harnessing social media business affordances for internationalisation : multiple case study of small and medium-sized enterprises. International Journal of Export Marketing, 5(2), 141-162. https://doi.org/10.1504/IJEXPORTM.2022.10048615
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Vanninen, Heini; Mero, Joel; Glavas, Charmaine
Lehti tai sarja: International Journal of Export Marketing
ISSN: 2059-089X
eISSN: 2059-0903
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 26.01.2023
Volyymi: 5
Lehden numero: 2
Artikkelin sivunumerot: 141-162
Kustantaja: Inderscience Publishers
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1504/IJEXPORTM.2022.10048615
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/96839
Julkaisu on rinnakkaistallennettu: https://lutpub.lut.fi/handle/10024/165231
Tiivistelmä
This study examines how small and medium-sized enterprises (SMEs) leverage social media affordances in their internationalisation pursuits. A multiple case study of eight SMEs representing business-to-business and business-to-consumer firms from Australia and Finland reveals that social media affordances are used for internationalisation pursuits via three core activities: 1) generation of market intelligence; 2) marketing communications; 3) relationship marketing. Furthermore, when conducting these activities, SMEs were found to employ either firm-centric or market-centric logic that led to the identification of six unique social media business affordances. The study contributes to theory by demonstrating how social media business affordances are harnessed for internationalisation and showing the implications of firm-centric and market-centric logics in the execution of social media activities.
YSO-asiasanat: sosiaalinen media; digitaalitekniikka; digitaalinen markkinointi; markkinointiviestintä; kansainvälistyminen; pienet ja keskisuuret yritykset; liiketoiminta; tapaustutkimus
Vapaat asiasanat: social media; digital technologies; affordance theory; digital marketing; internationalisation; small and medium-sized enterprises; SMEs
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Alustava JUFO-taso: 1