A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
“I Thought Drama was not for Me” : Teachers’ Experiences and Acquired Skills in Using Drama Activities in Teaching (2024)
Eklund, H.-T. (2024). “I Thought Drama was not for Me” : Teachers’ Experiences and Acquired Skills in Using Drama Activities in Teaching. Research in Arts and Education, 2024(3), 89-107. https://doi.org/10.54916/rae.143352
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Eklund, Heidi-Tuulia
Lehti tai sarja: Research in Arts and Education
eISSN: 2670-2142
Julkaisuvuosi: 2024
Ilmestymispäivä: 22.11.2024
Volyymi: 2024
Lehden numero: 3
Artikkelin sivunumerot: 89-107
Kustantaja: Aalto University
Julkaisumaa: Suomi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.54916/rae.143352
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/98696
Tiivistelmä
The objective of this study is to examine teachers' experiences and competencies in using drama as a pedagogical tool. The data set comprises 36 teachers who have integrated drama into their pedagogical practices. The theoretical framework was based on Gardner's multiple intelligences theory. The integration of drama facilitated teachers' professional development as educators. Teachers identifed improvements in perseverance, moral awareness, self-refection, and courage to express oneself. Furthermore, the teachers exhibited advancement in creativity, joy of teaching, group management abilities, acceptance of diversity, and the ability to embrace incompleteness.
YSO-asiasanat: opetus; opetusmenetelmät; draamamenetelmät; luovuus; pedagogiikka; draamapedagogiikka; opettajat; kokemukset; ammatillinen kehitys
Vapaat asiasanat: Drama/theater education; multiple intelligence; pedagogical skills; teachers’ drama experiences
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2024
Alustava JUFO-taso: 1