A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
“I Thought Drama was not for Me” : Teachers’ Experiences and Acquired Skills in Using Drama Activities in Teaching (2024)


Eklund, H.-T. (2024). “I Thought Drama was not for Me” : Teachers’ Experiences and Acquired Skills in Using Drama Activities in Teaching. Research in Arts and Education, 2024(3), 89-107. https://doi.org/10.54916/rae.143352


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatEklund, Heidi-Tuulia

Lehti tai sarjaResearch in Arts and Education

eISSN2670-2142

Julkaisuvuosi2024

Ilmestymispäivä22.11.2024

Volyymi2024

Lehden numero3

Artikkelin sivunumerot89-107

KustantajaAalto University

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.54916/rae.143352

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/98696


Tiivistelmä

The objective of this study is to examine teachers' experiences and competencies in using drama as a pedagogical tool. The data set comprises 36 teachers who have integrated drama into their pedagogical practices. The theoretical framework was based on Gardner's multiple intelligences theory. The integration of drama facilitated teachers' professional development as educators. Teachers identifed improvements in perseverance, moral awareness, self-refection, and courage to express oneself. Furthermore, the teachers exhibited advancement in creativity, joy of teaching, group management abilities, acceptance of diversity, and the ability to embrace incompleteness.


YSO-asiasanatopetusopetusmenetelmätdraamamenetelmätluovuuspedagogiikkadraamapedagogiikkaopettajatkokemuksetammatillinen kehitys

Vapaat asiasanatDrama/theater education; multiple intelligence; pedagogical skills; teachers’ drama experiences


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2024

Alustava JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-30-11 klo 20:06