B1 Kirjoitus tieteellisessä aikakauslehdessä
Näkökulmia oppilaan kouluun kiinnittymiseen (2017)


Virtanen, T. (2017). Näkökulmia oppilaan kouluun kiinnittymiseen. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 27(2), 4-13. http://bulletin.nmi.fi/article/vaitoskirja-student-engagement-in-finnish-lower-secondary-school-2/


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatVirtanen, Tuomo

Lehti tai sarjaOppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin

ISSN2342-9046

eISSN2953-996X

Julkaisuvuosi2017

Volyymi27

Lehden numero2

Artikkelin sivunumerot4-13

KustantajaNiilo Mäki instituutti

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielisuomi

Pysyvä verkko-osoitehttp://bulletin.nmi.fi/article/vaitoskirja-student-engagement-in-finnish-lower-secondary-school-2/

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusViivästetysti avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78347

LisätietojaLectio praecursoria. KM Tuomo Virtasen väitöskirja Student Engagement in Finnish Lower Secondary School on tarkastettu Jyväskylän yliopistossa 21.10.2016.


Tiivistelmä

Oppilaan kouluun kiinnittyminen (eli student tai school engagement) on käsite, jonka avulla tutkijat pyrkivät ymmärtämään oppilaan koulussa menestymisen edellytyksiä sekä koulunkäyntiin liittyviä ongelmia. Hyvin yleisellä tasolla sen voidaan sanoa olevan oppilaan ja hänen kouluympäristönsä välinen vuorovaikutussuhde. Se suuntaa kasvattajan huomion oppilaan piirteistä – jotka ovat suhteellisen pysyviä – kouluympäristöön ja kouluympäristön muokkaamiseen sellaiseksi, että se voi edistää oppilaan kiinnittymistä kouluun.


YSO-asiasanatyläkoululaisetkoulunkäyntioppimisympäristösitoutuminen (toiminta)kouluviihtyvyysopintomenestys


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2017

JUFO-taso0


Viimeisin päivitys 2024-11-10 klo 22:30