A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
The Effects of Individual Values on Online Shopping Spending (2019)


Makkonen, M., Frank, L., & Kemppainen, T. (2019). The Effects of Individual Values on Online Shopping Spending. In A. Pucihar, M. Kljajic Borstnar, R. Bons, J. Seitz, H. Cripps, & D. Vidmar (Eds.), 32nd Bled eConference : Humanizing Technology for a Sustainable Society (pp. 969-994). University of Maribor. https://doi.org/10.18690/978-961-286-280-0.51


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatMakkonen, Markus; Frank, Lauri; Kemppainen, Tiina

Emojulkaisu32nd Bled eConference : Humanizing Technology for a Sustainable Society

Emojulkaisun toimittajatPucihar, Andreja; Kljajic Borstnar, Mirjana; Bons, Roger; Seitz, Juergen; Cripps, Helen; Vidmar, Doroteja

Konferenssi:

  • Bled eConference

Konferenssin paikka ja aikaBled, Slovenia16.-19.6.2019

eISBN978-961-286-280-0

Julkaisuvuosi2019

Artikkelin sivunumerot969-994

Kirjan kokonaissivumäärä1244

KustantajaUniversity of Maribor

KustannuspaikkaMaribor

JulkaisumaaSlovenia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.18690/978-961-286-280-0.51

Pysyvä verkko-osoitehttp://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/418

Julkaisun avoin saatavuusMuulla tavalla avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/65318


Tiivistelmä

Although individual values have been found as important antecedents of human behaviour, their effects on online shopping behaviour remain poorly understood. In this study, we aim to address this gap in prior research by examining the effects of individual values on both total online shopping spending and the specific types of online shopping spending in terms of orders made (1) with traditional computers versus mobile devices, (2) from businesses versus other consumers, and (3) from domestic versus foreign online stores. The examination is based on the data from 565 Finnish online shoppers, which was collected via an online survey between February 2019 and March 2019 and is analysed by using structural equation modelling (SEM). The findings of the study suggest that stimulation and humility act as the most important antecedents of online shopping spending but there are also seven other individual values with interesting effects on specific types of online shopping spending.


YSO-asiasanatverkkokauppamobiilikauppakuluttajakäyttäytyminenostokäyttäytyminenarvot (käsitykset)survey-tutkimus

Vapaat asiasanatonline shopping spending; individual values; mobile online shopping; business-to-consumer; consumer-to-consumer; domestic online stores; foreign online stores; online survey; Finland


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2019

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-12-10 klo 02:46