A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
The Effects of Individual Values on Online Shopping Spending (2019)
Makkonen, M., Frank, L., & Kemppainen, T. (2019). The Effects of Individual Values on Online Shopping Spending. In A. Pucihar, M. Kljajic Borstnar, R. Bons, J. Seitz, H. Cripps, & D. Vidmar (Eds.), 32nd Bled eConference : Humanizing Technology for a Sustainable Society (pp. 969-994). University of Maribor. https://doi.org/10.18690/978-961-286-280-0.51
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Makkonen, Markus; Frank, Lauri; Kemppainen, Tiina
Emojulkaisu: 32nd Bled eConference : Humanizing Technology for a Sustainable Society
Emojulkaisun toimittajat: Pucihar, Andreja; Kljajic Borstnar, Mirjana; Bons, Roger; Seitz, Juergen; Cripps, Helen; Vidmar, Doroteja
Konferenssi:
- Bled eConference
Konferenssin paikka ja aika: Bled, Slovenia, 16.-19.6.2019
eISBN: 978-961-286-280-0
Julkaisuvuosi: 2019
Artikkelin sivunumerot: 969-994
Kirjan kokonaissivumäärä: 1244
Kustantaja: University of Maribor
Kustannuspaikka: Maribor
Julkaisumaa: Slovenia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.18690/978-961-286-280-0.51
Pysyvä verkko-osoite: http://press.um.si/index.php/ump/catalog/book/418
Julkaisun avoin saatavuus: Muulla tavalla avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/65318
Tiivistelmä
Although individual values have been found as important antecedents of human behaviour, their effects on online shopping behaviour remain poorly understood. In this study, we aim to address this gap in prior research by examining the effects of individual values on both total online shopping spending and the specific types of online shopping spending in terms of orders made (1) with traditional computers versus mobile devices, (2) from businesses versus other consumers, and (3) from domestic versus foreign online stores. The examination is based on the data from 565 Finnish online shoppers, which was collected via an online survey between February 2019 and March 2019 and is analysed by using structural equation modelling (SEM). The findings of the study suggest that stimulation and humility act as the most important antecedents of online shopping spending but there are also seven other individual values with interesting effects on specific types of online shopping spending.
YSO-asiasanat: verkkokauppa; mobiilikauppa; kuluttajakäyttäytyminen; ostokäyttäytyminen; arvot (käsitykset); survey-tutkimus
Vapaat asiasanat: online shopping spending; individual values; mobile online shopping; business-to-consumer; consumer-to-consumer; domestic online stores; foreign online stores; online survey; Finland
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2019
JUFO-taso: 1