A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Kieltenopetus vuosiluokilla 1-3 : miten oppilaat siihen suhtautuvat ja mitä tuloksia sillä saavutetaan puolen vuoden opiskelun aikana? (2019)
Inha, K., & Huhta, A. (2019). Kieltenopetus vuosiluokilla 1-3 : miten oppilaat siihen suhtautuvat ja mitä tuloksia sillä saavutetaan puolen vuoden opiskelun aikana?. In M. Kok, H. Massinen, I. Moshnikov, E. Penttilä, S. Tavi, & L. Tuomainen (Eds.), Pidetään kielet elävinä - Keeping languages alive - Piemmö kielet elävinny (pp. 77-100). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. AFinLA:n vuosikirja, 2019. https://doi.org/10.30661/afinlavk.79340
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Inha, Karoliina; Huhta, Ari
Emojulkaisu: Pidetään kielet elävinä - Keeping languages alive - Piemmö kielet elävinny
Emojulkaisun toimittajat: Kok, Maria; Massinen, Henna; Moshnikov, Ilja; Penttilä, Esa; Tavi, Susanna; Tuomainen, Laura
ISBN: 978-951-9388-69-4
Lehti tai sarja: AFinLA:n vuosikirja
eISSN: 2343-2608
Julkaisuvuosi: 2019
Sarjan numero: 2019
Artikkelin sivunumerot: 77-100
Kirjan kokonaissivumäärä: 153
Kustantaja: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry
Kustannuspaikka: Jyväskylä
Julkaisumaa: Suomi
Julkaisun kieli: suomi
DOI: https://doi.org/10.30661/afinlavk.79340
Pysyvä verkko-osoite: https://journal.fi/afinlavk/article/view/79340
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Lisätietoja: Suomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen (AFinLA) julkaisuja ; 77, ISSN 0781-0318
Tiivistelmä
As of January 2020, all Finnish pupils are to start their foreign language studies in the first grade. This study examined the effects of early language teaching by comparing pupils in grades 1, 2 and 3. The pupils had started studying English in August 2017 and had all had roughly the same number of English lessons by the time of the study in early 2018. The study examined pupils’ attitudes towards English and studying English as well as how pupils use English in their free time. Pupils also self-assessed their English skills and completed vocabulary and text segmentation tasks. The results show that the pupils had an overall positive attitude towards English and language learning. Analyses of pupils’ language skills and extramural use of English revealed statistically significant differences between 1st, 2nd and 3rd graders. Findings and their possible explanations are discussed.
YSO-asiasanat: kieltenopetus; vieraat kielet; alakoululaiset; opiskelumotivaatio; vapaa-aika
Vapaat asiasanat: varhentaminen
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2019
JUFO-taso: 1