A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Kieltenopetus vuosiluokilla 1-3 : miten oppilaat siihen suhtautuvat ja mitä tuloksia sillä saavutetaan puolen vuoden opiskelun aikana? (2019)


Inha, K., & Huhta, A. (2019). Kieltenopetus vuosiluokilla 1-3 : miten oppilaat siihen suhtautuvat ja mitä tuloksia sillä saavutetaan puolen vuoden opiskelun aikana?. In M. Kok, H. Massinen, I. Moshnikov, E. Penttilä, S. Tavi, & L. Tuomainen (Eds.), Pidetään kielet elävinä - Keeping languages alive - Piemmö kielet elävinny (pp. 77-100). Suomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry. AFinLA:n vuosikirja, 2019. https://doi.org/10.30661/afinlavk.79340


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatInha, Karoliina; Huhta, Ari

EmojulkaisuPidetään kielet elävinä - Keeping languages alive - Piemmö kielet elävinny

Emojulkaisun toimittajatKok, Maria; Massinen, Henna; Moshnikov, Ilja; Penttilä, Esa; Tavi, Susanna; Tuomainen, Laura

ISBN978-951-9388-69-4

Lehti tai sarjaAFinLA:n vuosikirja

eISSN2343-2608

Julkaisuvuosi2019

Sarjan numero2019

Artikkelin sivunumerot77-100

Kirjan kokonaissivumäärä153

KustantajaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistys ry

KustannuspaikkaJyväskylä

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielisuomi

DOIhttps://doi.org/10.30661/afinlavk.79340

Pysyvä verkko-osoitehttps://journal.fi/afinlavk/article/view/79340

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

LisätietojaSuomen soveltavan kielitieteen yhdistyksen (AFinLA) julkaisuja ; 77, ISSN 0781-0318


Tiivistelmä

As of January 2020, all Finnish pupils are to start their foreign language studies in the first grade. This study examined the effects of early language teaching by comparing pupils in grades 1, 2 and 3. The pupils had started studying English in August 2017 and had all had roughly the same number of English lessons by the time of the study in early 2018. The study examined pupils’ attitudes towards English and studying English as well as how pupils use English in their free time. Pupils also self-assessed their English skills and completed vocabulary and text segmentation tasks. The results show that the pupils had an overall positive attitude towards English and language learning. Analyses of pupils’ language skills and extramural use of English revealed statistically significant differences between 1st, 2nd and 3rd graders. Findings and their possible explanations are discussed.


YSO-asiasanatkieltenopetusvieraat kieletalakoululaisetopiskelumotivaatiovapaa-aika

Vapaat asiasanatvarhentaminen


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2019

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2023-23-05 klo 14:20