A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Applying student development theories : Enhancing international student academic success and integration (2019)


Ballo, A., Mathies, C., & Weimer, L. (2019). Applying student development theories : Enhancing international student academic success and integration. Journal of Comparative and International Higher Education, 11(Winter), 18-24. https://doi.org/10.32674/jcihe.v11iWinter.1092


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatBallo, Anduena; Mathies, Charles; Weimer, Leasa

Lehti tai sarjaJournal of Comparative and International Higher Education

ISSN2151-0393

eISSN2151-0407

Julkaisuvuosi2019

Volyymi11

Lehden numeroWinter

Artikkelin sivunumerot18-24

KustantajaComparative and International Education Society, University of Pittsburgh

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.32674/jcihe.v11iWinter.1092

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67392


Tiivistelmä

Student development theories (SDT) focus on the growth and change occurring in students while attending higher education. In this article, we propose that the application of student development theories supports holistic development in international students and helps us understand international students’ academic success and integration. We outline a combination of student development models, derived from SDT, and interact them with concepts from international student mobility and migration (ISM). These models, when applied to student services, may assist higher education institutions (HEIs) in designing student services for international students enhancing academic success and integration.


YSO-asiasanatulkomaalaiset opiskelijatvaihto-opiskelijatopiskelijatkansainvälisyyskansainvälinen liikkuvuusopinnotsuoriutuminen

Vapaat asiasanatinternational students; student development theory; academic success; international student integration


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2019

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-12-10 klo 05:30