A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Applying student development theories : Enhancing international student academic success and integration (2019)
Ballo, A., Mathies, C., & Weimer, L. (2019). Applying student development theories : Enhancing international student academic success and integration. Journal of Comparative and International Higher Education, 11(Winter), 18-24. https://doi.org/10.32674/jcihe.v11iWinter.1092
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Ballo, Anduena; Mathies, Charles; Weimer, Leasa
Lehti tai sarja: Journal of Comparative and International Higher Education
ISSN: 2151-0393
eISSN: 2151-0407
Julkaisuvuosi: 2019
Volyymi: 11
Lehden numero: Winter
Artikkelin sivunumerot: 18-24
Kustantaja: Comparative and International Education Society, University of Pittsburgh
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.32674/jcihe.v11iWinter.1092
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/67392
Tiivistelmä
Student development theories (SDT) focus on the growth and change occurring in students while attending higher education. In this article, we propose that the application of student development theories supports holistic development in international students and helps us understand international students’ academic success and integration. We outline a combination of student development models, derived from SDT, and interact them with concepts from international student mobility and migration (ISM). These models, when applied to student services, may assist higher education institutions (HEIs) in designing student services for international students enhancing academic success and integration.
YSO-asiasanat: ulkomaalaiset opiskelijat; vaihto-opiskelijat; opiskelijat; kansainvälisyys; kansainvälinen liikkuvuus; opinnot; suoriutuminen
Vapaat asiasanat: international students; student development theory; academic success; international student integration
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Kansainvälinen oppimistulosten liikkuvuus ja muuttoliike
- Mathies, Charles
- Suomen Akatemia
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2019
JUFO-taso: 1