A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Software Startup Education : Gamifying Growth Hacking (2020)


Kemell, K.-K., Feshchenko, P., Himmanen, J., Hossain, A., Jameel, F., Puca, R. L., Vitikainen, T., Kultanen, J., Risku, J., Impiö, J., Sorvisto, A., & Abrahamsson, P. (2020). Software Startup Education : Gamifying Growth Hacking. In A. Nguyen-Duc, J. Münch, R. Prikladnick, X. Wang, & P. Abrahamsson (Eds.), Fundamentals of Software Startups : Essential Engineering and Business Aspects (pp. 269-277). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-35983-6_16


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Kemell, Kai-Kristian; Feshchenko, Polina; Himmanen, Joonas; Hossain, Abrar; Jameel, Furqan; Puca, Raffaele Luigi; Vitikainen, Teemu; Kultanen, Joni; Risku, Juhani; Impiö, Johannes; et al.

Emojulkaisu: Fundamentals of Software Startups : Essential Engineering and Business Aspects

Emojulkaisun toimittajat: Nguyen-Duc, Anh; Münch, Jürgen; Prikladnick, Rafael; Wang, Xiaofeng; Abrahamsson, Pekka

ISBN: 978-3-030-35982-9

eISBN: 978-3-030-35983-6

Julkaisuvuosi: 2020

Artikkelin sivunumerot: 269-277

Kirjan kokonaissivumäärä: 343

Kustantaja: Springer

Kustannuspaikka: Cham

Julkaisumaa: Sveitsi

Julkaisun kieli: englanti

DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-35983-6_16

Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus:

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/74246


Tiivistelmä

Marketing is a vital activity for software startups as they seek high growth. A specific type of digital marketing, growth hacking, in particular has attracted a lot of attention in software startups. Growth hacking is about utilizing low-cost marketing practices and existing platforms to rapidly increase the user count of a service. Though topics related to growth hacking such as marketing on a general level have been extensively studied in the past, growth hacking has not seen much direct interest in the academia thus far. As a result, we currently have few tools to teach growth hacking in startup education. In this chapter, we present two board games intended to serve as an introduction to growth hacking.


YSO-asiasanat: startup-yritykset; ohjelmistoala; kasvuyritykset; markkinointi; markkinoinnin suunnittelu; digitaalinen markkinointi; liiketoiminta; pelillistäminen; yrityksen perustaminen

Vapaat asiasanat: growth hacking; startup education; startup gamification; software startup


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointi: Kyllä

Raportointivuosi: 2020

JUFO-taso: 2


Viimeisin päivitys 2021-09-08 klo 11:13