B1 Non-refereed journal articles
Moodlea pelillistämässä : kokemuksia opettajaopiskelijoiden tieto- ja viestintäteknologian kurssilta (2020)
Nousiainen, T., Vesisenaho, M., Ahlström, E., & Peltonen, M. (2020). Moodlea pelillistämässä : kokemuksia opettajaopiskelijoiden tieto- ja viestintäteknologian kurssilta. Yliopistopedagogiikka, 27(1). https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2020/11/23/moodlea-pelillistamassa/
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Nousiainen, Tuula; Vesisenaho, Mikko; Ahlström, Emilia; Peltonen, Marika
Journal or series: Yliopistopedagogiikka
eISSN: 2242-8070
Publication year: 2020
Volume: 27
Issue number: 1
Publisher: Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2020/11/23/moodlea-pelillistamassa/
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Open Access channel
Additional information: Kehittäminen ja kokeilut
Abstract
Kerromme tässä artikkelissa kehittämiskokeilusta, jossa opettajaopiskelijoiden tieto- ja viestintäteknologian opintojaksolla käytettyyn Moodle-kurssiympäristöön toteutettiin pelillisiä elementtejä. Opiskelijoiden kokemukset pelillistämisestä olivat pääasiassa positiivisia. Kokeilun yhteydessä selvitettiin myös tämän kohderyhmän yleisimmät pelillistettyjen ympäristöjen käyttäjätyypit kirjallisuuteen pohjautuvalla mittarilla. Kyselyn pohjalta olemme suunnitelleet jatkototeutusta, jossa opiskelijoille tarjotaan myös yleisimpien käyttäjätyyppien piirteisiin räätälöity versio kurssiympäristöstä.
Keywords: online study; virtual learning environments; Moodle; gamification; teacher training; information and communications technology
Contributing organizations
Related projects
- Advanced Design of e-Learning Applications Personalizing Teaching to Improve Virtual Education
- Vesisenaho, Mikko
- European Commission
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2020