B1 Non-refereed journal articles
Moodlea pelillistämässä : kokemuksia opettajaopiskelijoiden tieto- ja viestintäteknologian kurssilta (2020)


Nousiainen, T., Vesisenaho, M., Ahlström, E., & Peltonen, M. (2020). Moodlea pelillistämässä : kokemuksia opettajaopiskelijoiden tieto- ja viestintäteknologian kurssilta. Yliopistopedagogiikka, 27(1). https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2020/11/23/moodlea-pelillistamassa/


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editors: Nousiainen, Tuula; Vesisenaho, Mikko; Ahlström, Emilia; Peltonen, Marika

Journal or series: Yliopistopedagogiikka

eISSN: 2242-8070

Publication year: 2020

Volume: 27

Issue number: 1

Publisher: Yliopistopedagogiikan asiantuntija- ja yhteistyöverkosto Peda-forum

Publication country: Finland

Publication language: Finnish

Persistent website address: https://lehti.yliopistopedagogiikka.fi/2020/11/23/moodlea-pelillistamassa/

Publication open access: Openly available

Publication channel open access: Open Access channel

Additional information: Kehittäminen ja kokeilut


Abstract

Kerromme tässä artikkelissa kehittämiskokeilusta, jossa opettajaopiskelijoiden tieto- ja viestintäteknologian opintojaksolla käytettyyn Moodle-kurssiympäristöön toteutettiin pelillisiä elementtejä. Opiskelijoiden kokemukset pelillistämisestä olivat pääasiassa positiivisia. Kokeilun yhteydessä selvitettiin myös tämän kohderyhmän yleisimmät pelillistettyjen ympäristöjen käyttäjätyypit kirjallisuuteen pohjautuvalla mittarilla. Kyselyn pohjalta olemme suunnitelleet jatkototeutusta, jossa opiskelijoille tarjotaan myös yleisimpien käyttäjätyyppien piirteisiin räätälöity versio kurssiympäristöstä.


Keywords: online study; virtual learning environments; Moodle; gamification; teacher training; information and communications technology


Contributing organizations


Related projects


Ministry reporting: Yes

Reporting Year: 2020


Last updated on 2022-19-08 at 19:45