A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Finland : Success Through Equity : The Trajectories in PISA Performance (2021)


Ahonen, A. K. (2021). Finland : Success Through Equity : The Trajectories in PISA Performance. In N. Crato (Ed.), Improving a Country’s Education : PISA 2018 Results in 10 Countries (pp. 121-136). Springer. https://doi.org/10.1007/978-3-030-59031-4_6


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatAhonen, Arto K.

EmojulkaisuImproving a Country’s Education : PISA 2018 Results in 10 Countries

Emojulkaisun toimittajatCrato, Nuno

ISBN978-3-030-59030-7

eISBN978-3-030-59031-4

Julkaisuvuosi2021

Ilmestymispäivä24.11.2020

Artikkelin sivunumerot121-136

Kirjan kokonaissivumäärä263

KustantajaSpringer

KustannuspaikkaCham

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-59031-4_6

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/72817


Tiivistelmä

The Finnish education system has gone through an exciting developmental path from a follower into a role model. Also on the two-decade history of PISA studies, Finland’s performance has provided years of glory as of the world’s top-performing nation, but also a substantial decline. This chapter examines Finland’s educational outcomes in recent PISA-study and the trends across previous cycles. Boys’ more unsatisfactory performance and the increasing effect of students’ socio-economic background are clear predictors of the declining trend, but they can explain it only partly. Some of the other possible factors are discussed.


YSO-asiasanatkoulutusjärjestelmätkoululaitosoppimistuloksetPISA-tutkimushyvinvointitasa-arvovertaileva kasvatustiede


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2021

JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 19:14