A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikausilehdessä
Consumer behavior with augmented reality in retail : a review and research agenda (2021)
Lavoye, V., Mero, J., & Tarkiainen, A. (2021). Consumer behavior with augmented reality in retail : a review and research agenda. International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 31(3), 299-329. https://doi.org/10.1080/09593969.2021.1901765
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Lavoye, Virginie; Mero, Joel; Tarkiainen, Anssi
Lehti tai sarja: International Review of Retail, Distribution and Consumer Research
ISSN: 0959-3969
eISSN: 1466-4402
Julkaisuvuosi: 2021
Ilmestymispäivä: 29.03.2021
Volyymi: 31
Lehden numero: 3
Artikkelin sivunumerot: 299-329
Kustantaja: Routledge
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1080/09593969.2021.1901765
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/74898
Tiivistelmä
Driven by the rapid technological development and adoption of augmented reality (AR) in retail, academic research has grown rapidly. Our purpose is to understand the reasons why consumers use augmented reality in retail and what outcomes retailers can expect. This study presents a systematic literature review and summarizes the current empirical knowledge on consumer behavior with AR in retail. This topic remains scattered between various literature streams showing that the potential of AR to create value for consumers lays in its ability to generate utilitarian and hedonic value, to improve decision-making, and to enhance personalization of the virtual self. Then, this study warns about negative effects of AR usage. The contribution is a systematic literature review and a conceptual framework covering the most important consumer behaviors with AR and their brand-related, transactional, and technology-related outcomes. In addition, this paper adopts a holistic view to propose future research directions and emphasize the need for more research on social augmented reality.
YSO-asiasanat: vähittäiskauppa; verkkokauppa; lisätty todellisuus; personointi; käyttöönotto; kuluttajakäyttäytyminen; kirjallisuuskatsaukset; systemaattiset kirjallisuuskatsaukset
Vapaat asiasanat: augmented reality; retail experience; self; decision-making
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2021
JUFO-taso: 1