A2 Katsausartikkeli tieteellisessä aikausilehdessä
Consumer behavior with augmented reality in retail : a review and research agenda (2021)


Lavoye, V., Mero, J., & Tarkiainen, A. (2021). Consumer behavior with augmented reality in retail : a review and research agenda. International Review of Retail, Distribution and Consumer Research, 31(3), 299-329. https://doi.org/10.1080/09593969.2021.1901765


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatLavoye, Virginie; Mero, Joel; Tarkiainen, Anssi

Lehti tai sarjaInternational Review of Retail, Distribution and Consumer Research

ISSN0959-3969

eISSN1466-4402

Julkaisuvuosi2021

Ilmestymispäivä29.03.2021

Volyymi31

Lehden numero3

Artikkelin sivunumerot299-329

KustantajaRoutledge

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1080/09593969.2021.1901765

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/74898


Tiivistelmä

Driven by the rapid technological development and adoption of augmented reality (AR) in retail, academic research has grown rapidly. Our purpose is to understand the reasons why consumers use augmented reality in retail and what outcomes retailers can expect. This study presents a systematic literature review and summarizes the current empirical knowledge on consumer behavior with AR in retail. This topic remains scattered between various literature streams showing that the potential of AR to create value for consumers lays in its ability to generate utilitarian and hedonic value, to improve decision-making, and to enhance personalization of the virtual self. Then, this study warns about negative effects of AR usage. The contribution is a systematic literature review and a conceptual framework covering the most important consumer behaviors with AR and their brand-related, transactional, and technology-related outcomes. In addition, this paper adopts a holistic view to propose future research directions and emphasize the need for more research on social augmented reality.


YSO-asiasanatvähittäiskauppaverkkokauppalisätty todellisuuspersonointikäyttöönottokuluttajakäyttäytyminenkirjallisuuskatsauksetsystemaattiset kirjallisuuskatsaukset

Vapaat asiasanataugmented reality; retail experience; self; decision-making


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2021

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 20:56