B1 Non-refereed journal articles
Juu vai ei digiteknologialle? : pandemia haastaa opettajia ja tutkijoita muuttamaan kysymyksiä teknologiatuetusta oppimisesta (2021)
Lämsä, J. (2021). Juu vai ei digiteknologialle? : pandemia haastaa opettajia ja tutkijoita muuttamaan kysymyksiä teknologiatuetusta oppimisesta. Kasvatus, 52(1), 126-130. https://journal.fi/kasvatus/article/view/107975
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Lämsä, Joni
Journal or series: Kasvatus
ISSN: 0022-927X
eISSN: 2737-0658
Publication year: 2021
Volume: 52
Issue number: 1
Pages range: 126-130
Publisher: Suomen kasvatustieteellinen seura
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: https://journal.fi/kasvatus/article/view/107975
Publication open access: Not open
Publication channel open access: Delayed open access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/88206
Additional information: Puheenvuoroja. Artikkeli perustuu kirjoittajan väitöskirjaan. Artikkeli avautuu Journal.fi -palvelussa 12 kk julkaisemisen jälkeen.
Abstract
Koronaviruspandemian aikana olemme kaikki kehittyneet. Olemme kehittyneet epävarmuuden sietämisessä. Olemme kehittyneet digitaalisen teknologian hyödyntämisessä, kun maito on loppu ja leipäpussissa on vain murut jäljellä. Ja ennen kaikkea olemme kehittyneet käsien pesussa. Kehittymistä edeltää usein kehittäminen. Käsittelenkin puheenvuorossani kehittämistä, sillä myös väitöskirjani (Lämsä 2020) otsikon ensimmäinen sana on ”kehittää” (develop). Kuvaan, miten ja miksi kehitin väitöskirjassani opetusta ja miksi samalla kehitin oppimisen tutkimusta. Sivuan myös käsien pesua.
Keywords: COVID-19; pandemics; online teaching; computer-assisted learning; collaborative learning; learning environment; digitalisation
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2021