D2 Article in a professional book
Taide polkuna kieleen : taidelähtöinen kielenoppiminen ja kielitietoisuuden kehittäminen (2021)
Konstens väg till språket : konstbaserad språkinlärning och utveckling av språkmedvetenhet


Lähteelä, J., Aerila, J.-A., & Kauppinen, M. (2021). Taide polkuna kieleen : taidelähtöinen kielenoppiminen ja kielitietoisuuden kehittäminen. In T. Kangasvieri, L. Lempel, A. Palojärvi, & J. Moate (Eds.), Innovatiivisen kielikasvatuksen kartta & kompassi : askeleita kehittämistyöhön (pp. 39-41, 61-63). Jyväskylän yliopisto. http://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-8644-5


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsLähteelä, Johanna; Aerila, Juli-Anna; Kauppinen, Merja

Parent publicationInnovatiivisen kielikasvatuksen kartta & kompassi : askeleita kehittämistyöhön

Parent publication editorsKangasvieri, Tea; Lempel, Liisa; Palojärvi, Anu; Moate, Josephine

ISBN978-951-39-8643-8

eISBN978-951-39-8644-5

Publication year2021

Pages range39-41, 61-63

Number of pages in the book219

PublisherJyväskylän yliopisto

Place of PublicationJyväskylä

Publication countryFinland

Publication languageFinnishSwedish

Persistent website addresshttp://urn.fi/URN:ISBN:978-951-39-8644-5

Publication open accessOpenly available

Publication channel open accessOpen Access channel


Abstract

Taide tarjoaa mahdollisuuksia elämykselliseen, kokemukselliseen ja toiminnalliseen oppimiseen. Nämä pedagogiset painotukset ovat keskeisiä kieltenopetuksessa, olipa kyse mistä tahansa kielestä. Opetuksessa käytetään taiteen eri muotoja: musiikkia, draamaa, kirjallisuutta ja sanataidetta, kuvataiteita, käsityötä, erilaista monimediaista ilmaisua ja näiden yhdistelmiä. Tässä luvussa esitellään taidelähtöisen kieltenopetuksen mahdollisuuksia ja käytännön toteutuksessa huomioonotettavia seikkoja.


Keywordslanguage educationlanguage teachinglanguage-aware educationlanguage learningarts-based methods


Contributing organizations


Related projects


Ministry reportingYes

Reporting Year2021


Last updated on 2024-03-04 at 20:16