Joni Lämsä
Henkilökunnan yhteystiedot saatavilla yliopiston yhteystietohausta.
Nettisivu: https://www.jyu.fi/edupsy/fi/laitokset/kat/henkilosto/lamsa-joni
ORCID-linkki: http://orcid.org/0000-0001-7995-4090
Aktiiviset JYU-affiliaatiot
- Kasvatustieteiden laitos, Tutkijatohtori
Aiemmat tai muut työsuhteet
- Joni Lämsä, Kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunta (Jyväskylän yliopisto), tohtoriopiskelija
- Joni Lämsä, Kasvatustieteiden laitos (Jyväskylän yliopisto), Tohtorikoulutettava
Tutkimuskuvaus
Olen kiinnostunut oppimisesta ja vuorovaikutuksesta erilaisissa teknologiaa sisältävissä konteksteissa. Tutkimukseni on kohdentunut erityisesti tietokoneavusteiseen yhteisölliseen (tutkivaan) oppimiseen, ja miten tarkastella ajallisesti näitä oppimisprosesseja.
Tieteenalat
Omat asiasanat
ajallinen tarkastelu; yhteisöllinen oppiminen; korkeakoulupedagogiikka; tietokoneavusteinen oppiminen; tutkiva oppiminen;
Hankkeet, joissa on hanketiimin jäsen
- CS-Track - Expanding our knowledge on Citizen Science through analytics and analysis
- Hämäläinen, Raija
- Euroopan komissio
- ESERA Summer School 2018
- Nieminen, Pasi
- Osallistujat (konferenssi-, koulutus- ja yleisprojektit)
Julkaisut
- Understanding teaching professionals' digital competence : What do PIAAC and TALIS reveal about technology-related skills, attitudes, and knowledge? (2021) Hämäläinen, Raija; et al.; A1
- Automatic Content Analysis of Computer-Supported Collaborative Inquiry-Based Learning Using Deep Networks and Attention Mechanisms (2020) Uribe, Pablo; et al.; A4; OA; 978-3-030-52538-5
- Developing the temporal analysis for computer-supported collaborative learning in the context of scaffolded inquiry (2020) Lämsä, Joni; G5; OA; 978-951-39-8248-5
- Kuvaileva kirjallisuuskatsaus virtuaalitodellisuuksien lisäarvosta ammattikasvatuksen kentällä (2020) Huotari, Pauli; et al.; A2; OA
- The potential of temporal analysis : Combining log data and lag sequential analysis to investigate temporal differences between scaffolded and non-scaffolded group inquiry-based learning processes (2020) Lämsä, Joni; et al.; A1; OA
- Automatic content analysis in collaborative inquiry-based learning (2019) Espinoza, Catalina; et al.; A4; OA; 978-88-945874-0-1
- Ruotiminen : toimintamalli harjoitustehtävien läpikäyntiin (2019) Koskinen, Pekka; et al.; B1; OA
- Games for enhancing basic reading and maths skills : A systematic review of educational game design in supporting learning by people with learning disabilities (2018) Lämsä, Joni; et al.; A2; OA
- It’s Not Only What You Say, But How You Say It : Investigating the Potential of Prosodic Analysis as a Method to Study Teacher’s Talk (2018) Hämäläinen, Raija; et al.; A1; OA
- Primetime learning : collaborative and technology-enhanced studying with genuine teacher presence (2018) Koskinen, Pekka; et al.; A1; OA
- Visualising the temporal aspects of collaborative inquiry-based learning processes in technology-enhanced physics learning (2018) Lämsä, Joni; et al.; A1; OA
- Laatuaikaoppiminen : vuorovaikutteista ja yhteistoiminnallista fysiikan opiskelua (2017) Koskinen, Pekka; et al.; B1; OA
- Yliopistofysiikkaa laatuaikaoppimalla : teknologiset työkalut yhteisöllisen tutkivan oppimisen tukena (2017) Lämsä, Joni; et al.; A4; OA