AUDISSION
Päärahoittaja
Rahoittajan antama koodi/diaarinumero: 6958/31/2023
Päärahoittajan myöntämä tuki (€)
- 496 560,00
Rahoitusohjelma
Hankkeen aikataulu
Hankkeen aloituspäivämäärä: 01.01.2024
Hankkeen päättymispäivämäärä: 31.08.2025
Tiivistelmä
Markkinointiteollisuus on yksi planeetan tuhlaavimpia toimialoja. Mikään muu toimiala ei suvaisi sellaisten tuotteiden (mainosten) julkaisemista, joiden tiedetään olevan 98 % tehottomia. Tämän projektin tavoitteena on kehittää Jyväskylän yliopiston johtavien asiantuntijoiden kehittämä uusi, tieteeseen perustuva, skaalautuva, mainoksen ennustekehys, joka sisältää edistyneen multimodaalisen videoanalyysiteknologian, optimaalinen polku projektin jälkeiseen kaupallistamiseen. Tulevaisuuden tavoitteena on tarjota keskeisille sidosryhmille, kuten mainostoimistoille, yrityksille, sisällöntuottajille ja vaikuttajille tapa "koe" mainoksia ennen kampanjaa tunnistaakseen ne, jotka todennäköisimmin sitouttavat kohdeyleisönsä, mikä vähentää hukkaa, vähentää kustannuksia ja lisää sekä tehokkuus että vaikuttavuus. Teemme sekä kaupallistamistutkimuksen valmistelua että soveltavaa kaupallistamistutkimusta yhteistyössä useiden toimialakumppaneiden kanssa luodaksemme yhdessä suorituskyvyn ennustusratkaisumme. Konkreettisia tuotoksia ovat kaksi patenttihakemusta, kaksi vertaisarvioitua aikakauslehtiartikkelia ja huipputeknologiaan perustuva benchmark-ennusteratkaisu.
Vastuullinen johtaja
Muut hankkeeseen liittyvät henkilöt (JYU)
Päävastuullinen yksikkö
Seurantakohteet
Profiloitumisalue: Hyvinvoinnin tutkimuksen yhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Well; Resurssiviisausyhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Wisdom