COVID-19-epidemiaan ja sen vaikutusten hillintään liittyvä temaattinen erityisrahoitus
Päärahoittaja
Rahoittajan antama koodi/diaarinumero: 335635
Päärahoittajan myöntämä tuki (€)
- 397 057,00
Rahoitusohjelma
Hankkeen aikataulu
Hankkeen aloituspäivämäärä: 01.02.2020
Hankkeen päättymispäivämäärä: 30.06.2022
Tiivistelmä
COVID-19 pandemia on kriisi, joka vaikuttaa yhteiskunnan ydintoimintoihin, sekä ihmisten terveyteen, hyvinvointiin ja talouteen. Uuden tieteellisen tiedon tarve näiden haasteiden kohtaamiseen on kiireellinen ja laaja-alainen. Jyväskylän yliopisto (JYU) on monitieteinen yliopisto, jonka tutkimusalat vastaavat tutkitun tiedon tarpeeseen COVID-19 epidemian torjumiseksi ja sen seurausten lieventämiseksi Suomessa ja maailmanlaajuisesti. Tutkijamme ovat jo aloittaneet pandemian hillintään tähtäävää tutkimusta monilla aloilla. JYU:n COVID-19 hanke koostuu osahankkeista, jotka tutkivat taudin hoitoa, estämistä ja seurantaa. Osahankkeissa kehitetään työkaluja päätöksenteon ja epidemiologien käyttöön. JYU:n osahankkeet tarjoavat tieteellistä tietoa lasten, perheiden, nuorien, ikääntyvien ja haavoittuvassa asemassa olevien tukemiseen. Kaikilla JYU:n osahankkeilla on hyvät edellytykset tuottaa konkreettisia tuloksia epidemian ja sen seurausten torjuntaan.
Vastuullinen johtaja
Muut hankkeeseen liittyvät henkilöt (JYU)
Päävastuullinen yksikkö
Muut yksiköt
Sisäinen seurantakohde
Profiloitumisalue: Nanoscience Center (Fysiikan laitos PHYS, JYFL) (Matemaattis-luonnontieteellinen tiedekunta) (Kemian laitos CHEM) (Bio- ja ympäristötieteiden laitos BIOENV) NSC
Liittyvät julkaisut ja muut tuotokset
- Income and Career Concerns Among Emerging Adults From Finland, Sweden, and the United Kingdom During COVID-19 (2023) Nuckols, Julia A.; et al.; A1; OA
- Psychosocial Perspective on Problem Gambling : The role of Social Relationships, Resilience, and COVID-19 Worry (2023) Sirola, Anu; et al.; A1; OA
- Reading and math skills development among Finnish primary school children before and after COVID-19 school closure (2023) Lerkkanen, Marja-Kristiina; et al.; A1; OA
- Teachers’ occupational well-being in relation to teacher–student interactions at the lower secondary school level (2023) Chan, Sze Wah; et al.; A1; OA
- Profiles of Work Engagement and Work-Related Effort and Reward Among Teachers : Associations to Occupational Well-Being and Leader–Follower Relationship During the COVID-19 Pandemic (2022) Pöysä, Sanni; et al.; A1; OA
- The use of the Dark Web as a COVID-19 information source : A three-country study (2022) Sirola, Anu; et al.; A1; OA
- Patterns of Teachers’ Occupational Well-Being During the COVID-19 Pandemic : Relations to Experiences of Exhaustion, Recovery, and Interactional Styles of Teaching (2021) Pöysä, Sanni; et al.; A1; OA