Lukutaidon kehittyminen lapsuudesta aikuisuuteen: riskit ja suojaavat tekijät
Päärahoittaja
Rahoittajan antama koodi/diaarinumero: 276239
Päärahoittajan myöntämä tuki (€)
- 434 485,00
Rahoitusohjelma
Hankkeen aikataulu
Hankkeen aloituspäivämäärä: 01.09.2014
Hankkeen päättymispäivämäärä: 31.08.2019
Vastuullinen johtaja
Muut hankkeeseen liittyvät henkilöt (JYU)
Päävastuullinen yksikkö
Liittyvät julkaisut ja muut tuotokset
- Early prediction of math difficulties with the use of a neural networks model (2024) Psyridou, Maria; et al.; A1; OA
- Machine learning predicts upper secondary education dropout as early as the end of primary school (2024) Psyridou, Maria; et al.; A1; OA
- Developmental profiles of arithmetic fluency skills from grades 1 to 9 and their early identification (2023) Psyridou, Maria; et al.; A1; OA
- Development of silent reading fluency and reading comprehension across grades 1 to 9 : unidirectional or bidirectional effects between the two skills? (2023) Psyridou, Maria; et al.; A1; OA
- Literacy skills seem to fuel literacy enjoyment, rather than vice versa (2023) van Bergen, Elsje; et al.; A1; OA
- PISA reading achievement, literacy motivation, and school burnout predicting Adolescents' educational track and educational attainment (2023) Vasalampi, Kati; et al.; A1; OA
- Reading Development from Kindergarten to Age 18 : The Role of Gender and Parental Education (2023) Manu, Mari; et al.; A1; OA
- Reading Difficulties Identification : A Comparison of Neural Networks, Linear, and Mixture Models (2023) Psyridou, Maria; et al.; A1; OA
- Kaksoisvaikeushypoteesi lapsilla, joilla on oppimisvaikeuksia (2022) Nivala, Anna-Bella; et al.; A1
- Long-term effects of the home literacy environment on reading development : Familial risk for dyslexia as a moderator (2022) Torppa, Minna; et al.; A1; OA