A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Parental Involvement or Interference? : Rural Teachers’ Perceptions (2021)
Ahmed, Q. W., Rönkä, A., & Perälä-Littunen, S. (2021). Parental Involvement or Interference? : Rural Teachers’ Perceptions. Education Research International, 2021, Article 3182822. https://doi.org/10.1155/2021/3182822
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Ahmed, Qazi Waqas; Rönkä, Anna; Perälä-Littunen, Satu
Lehti tai sarja: Education Research International
ISSN: 2090-4002
eISSN: 2090-4010
Julkaisuvuosi: 2021
Ilmestymispäivä: 02.09.2021
Volyymi: 2021
Artikkelinumero: 3182822
Kustantaja: Hindawi Limited
Julkaisumaa: Egypti
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1155/2021/3182822
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77703
Tiivistelmä
This research explored rural state school teachers’ perceptions concerning parental involvement in children’s education in a developing country context. The data were collected through thematic interviews with teachers of public schools situated in the rural areas of Khyber Pakhtunkhwa (KPK), Pakistan. The study findings revealed teachers’ frustration and disappointment regarding parental involvement. Teachers believed that susceptible socioeconomic circumstances and adherence to local customs hindered many parents from participating in their children’s education. In line with this, teachers frequently held negative perceptions regarding children’s parents, and these perceptions have the potential to adversely affect parent–teacher communion and children’s learning. We offered several policy implications for enhancing parents’ roles and teachers’ competency in supporting parental involvement, which could also be practical in other developing countries sharing similar impediments, such as widespread illiteracy, poverty, and a lack of qualified teachers.
YSO-asiasanat: opettajat; vanhemmat; kodin ja koulun yhteistyö; asenteet; maaseutuyhteisöt; paikalliskulttuuri; kehitysmaat
Vapaat asiasanat: Pakistan
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2021
JUFO-taso: 1