A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Parental Involvement or Interference? : Rural Teachers’ Perceptions (2021)


Ahmed, Q. W., Rönkä, A., & Perälä-Littunen, S. (2021). Parental Involvement or Interference? : Rural Teachers’ Perceptions. Education Research International, 2021, Article 3182822. https://doi.org/10.1155/2021/3182822


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatAhmed, Qazi Waqas; Rönkä, Anna; Perälä-Littunen, Satu

Lehti tai sarjaEducation Research International

ISSN2090-4002

eISSN2090-4010

Julkaisuvuosi2021

Ilmestymispäivä02.09.2021

Volyymi2021

Artikkelinumero3182822

KustantajaHindawi Limited

JulkaisumaaEgypti

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1155/2021/3182822

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77703


Tiivistelmä

This research explored rural state school teachers’ perceptions concerning parental involvement in children’s education in a developing country context. The data were collected through thematic interviews with teachers of public schools situated in the rural areas of Khyber Pakhtunkhwa (KPK), Pakistan. The study findings revealed teachers’ frustration and disappointment regarding parental involvement. Teachers believed that susceptible socioeconomic circumstances and adherence to local customs hindered many parents from participating in their children’s education. In line with this, teachers frequently held negative perceptions regarding children’s parents, and these perceptions have the potential to adversely affect parent–teacher communion and children’s learning. We offered several policy implications for enhancing parents’ roles and teachers’ competency in supporting parental involvement, which could also be practical in other developing countries sharing similar impediments, such as widespread illiteracy, poverty, and a lack of qualified teachers.


YSO-asiasanatopettajatvanhemmatkodin ja koulun yhteistyöasenteetmaaseutuyhteisötpaikalliskulttuurikehitysmaat

Vapaat asiasanatPakistan


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2021

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 10:54