A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
The antecedents and outcomes of online consumer brand experience (2022)
Konttinen, J., Karjaluoto, H., & Shaikh, A. A. (2022). The antecedents and outcomes of online consumer brand experience. In O. Niininen (Ed.), Contemporary Issues in Digital Marketing (pp. 49-60). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003093909-7
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Konttinen, Joel; Karjaluoto, Heikki; Shaikh, Aijaz A.
Emojulkaisu: Contemporary Issues in Digital Marketing
Emojulkaisun toimittajat: Niininen, Outi
ISBN: 978-0-367-55533-7
eISBN: 978-1-003-09390-9
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 28.10.2021
Artikkelin sivunumerot: 49-60
Kirjan kokonaissivumäärä: 188
Kustantaja: Routledge
Kustannuspaikka: Abingdon
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.4324/9781003093909-7
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84454
Tiivistelmä
Websites are a remarkable cyber asset and a vital part of companies’ marketing communications and sales operations. This chapter discusses how online Consumer Brand Experience is created and affected by website qualities. We develop and test a research model concerning the antecedents and outcomes of Consumer Brand Experience with a sample of 202 respondents in Finland. The findings suggest that website appearance quality dimensions have a significant effect on evoking Consumer Brand Experience, whereas the technical quality dimension does not. Brand trust, electronic Word-of-Mouth intentions, and behavioural intentions are identified as outcomes of consumer brand experiences evoked by website appearance quality. This study supports the previous understanding of online Consumer Brand Experience as a strong predictor of brand trust, Word-of-Mouth and behavioural intentions. The results suggest that marketers and managers should emphasise their websites’ appearance quality attributes to create strong online consumer brand experiences and predict favourable behavioural and brand outcomes.
YSO-asiasanat: markkinointi; markkinointiviestintä; verkkosivustot; brändit; brändäys; asiakaskokemus; ostopäätökset
Vapaat asiasanat: Word-of-Mouth
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2022
JUFO-taso: 3
Emojulkaisu, jossa JYU-tekijöitä: