A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
The antecedents and outcomes of online consumer brand experience (2022)


Konttinen, J., Karjaluoto, H., & Shaikh, A. A. (2022). The antecedents and outcomes of online consumer brand experience. In O. Niininen (Ed.), Contemporary Issues in Digital Marketing (pp. 49-60). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003093909-7


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatKonttinen, Joel; Karjaluoto, Heikki; Shaikh, Aijaz A.

EmojulkaisuContemporary Issues in Digital Marketing

Emojulkaisun toimittajatNiininen, Outi

ISBN978-0-367-55533-7

eISBN978-1-003-09390-9

Julkaisuvuosi2022

Ilmestymispäivä28.10.2021

Artikkelin sivunumerot49-60

Kirjan kokonaissivumäärä188

KustantajaRoutledge

KustannuspaikkaAbingdon

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.4324/9781003093909-7

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84454


Tiivistelmä

Websites are a remarkable cyber asset and a vital part of companies’ marketing communications and sales operations. This chapter discusses how online Consumer Brand Experience is created and affected by website qualities. We develop and test a research model concerning the antecedents and outcomes of Consumer Brand Experience with a sample of 202 respondents in Finland. The findings suggest that website appearance quality dimensions have a significant effect on evoking Consumer Brand Experience, whereas the technical quality dimension does not. Brand trust, electronic Word-of-Mouth intentions, and behavioural intentions are identified as outcomes of consumer brand experiences evoked by website appearance quality. This study supports the previous understanding of online Consumer Brand Experience as a strong predictor of brand trust, Word-of-Mouth and behavioural intentions. The results suggest that marketers and managers should emphasise their websites’ appearance quality attributes to create strong online consumer brand experiences and predict favourable behavioural and brand outcomes.


YSO-asiasanatmarkkinointimarkkinointiviestintäverkkosivustotbränditbrändäysasiakaskokemusostopäätökset

Vapaat asiasanatWord-of-Mouth


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2022

JUFO-taso3


Viimeisin päivitys 2024-12-10 klo 12:00