B3 Vertaisarvioimaton artikkeli konferenssijulkaisussa
”CodeInnova” : A Unified Framework for Teaching Programming and Computational Thinking In Primary Schools (2021)
Zhidkikh, D., Fagerlund, J., Peltonen, M., & Vesisenaho, M. (2021). ”CodeInnova” : A Unified Framework for Teaching Programming and Computational Thinking In Primary Schools. In O. Seppälä, & A. Petersen (Eds.), Koli Calling '21 : 21st Koli Calling International Conference on Computing Education Research. ACM. https://doi.org/10.1145/3488042.3489964
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Zhidkikh, Denis; Fagerlund, Janne; Peltonen, Marika; Vesisenaho, Mikko
Emojulkaisu: Koli Calling '21 : 21st Koli Calling International Conference on Computing Education Research
Emojulkaisun toimittajat: Seppälä, Otto; Petersen, Andrew
ISBN: 978-1-4503-8488-9
Julkaisuvuosi: 2021
Ilmestymispäivä: 18.11.2021
Kustantaja: ACM
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1145/3488042.3489964
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Lisätietoja: Poster.
Tiivistelmä
Teaching programming and computational thinking (CT) in primary schools have become more common in the last decade. However, there has been little international consensus on what teaching the topics encompass. We present CodeInnova, a framework developed jointly between four partnering countries for teaching programming and CT in K–9. In this paper, we present the curriculum for teaching CT and the accompanying teaching materials developed in CodeInnova. We also discuss preliminary results of testing the developed resources in classrooms.
YSO-asiasanat: ohjelmointi; opetus; opetussuunnitelmat; peruskoulu
Vapaat asiasanat: programming; computational thinking; primary education
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Teaching programming in primary school: curriculum, didactic methods, textbooks, online support
- Vesisenaho, Mikko
- Euroopan komissio
OKM-raportointi: Ei raportoida