A1 Journal article (refereed)
TCM-ryhmänhallintamenetelmän käyttöönotto : laadullinen monitieteinen pilottitutkimus opettajien kokemuksista (2022)


Maunula, M., Granlund, K., Harju-Luukkainen, H., & Palosaari, O. (2022). TCM-ryhmänhallintamenetelmän käyttöönotto : laadullinen monitieteinen pilottitutkimus opettajien kokemuksista . Kasvun tuki, 2(1), 39-48. https://kasvuntuki.fi/wp-content/uploads/2022/06/kasvun-tuki-01-2022-maunula-ym.pdf


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editors: Maunula, Minna; Granlund, Kati; Harju-Luukkainen, Heidi; Palosaari, Oona

Journal or series: Kasvun tuki

eISSN: 2737-0836

Publication year: 2022

Volume: 2

Issue number: 1

Pages range: 39-48

Publisher: Itsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö

Publication country: Finland

Publication language: Finnish

Persistent website address: https://kasvuntuki.fi/wp-content/uploads/2022/06/kasvun-tuki-01-2022-maunula-ym.pdf

Publication open access: Openly available

Publication channel open access: Open Access channel

Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82268


Abstract

• Kun ryhmässä on esimerkiksi käyttäytymisellään reagoivia oppilaita, tarvitaan nopeaa puuttumista
sekä moniammatillisen ja monitieteisen näkökulman hyödyntämistä.
• TCM-ryhmänhallintamenetelmän tavoitteena on tukea oppilaan sosioemotionaalista kehitystä,
parantaa opettajan ja oppilaan vuorovaikutusta sekä vahvistaa koulun ja kodin yhteistyötä.
• Opettajan ryhmänhallintataidot heijastuvat myönteisesti kaikkiin luokan oppilaisiin.
• Opettajan myönteinen viestintä koteihin voi edistää vuorovaikutusta ja helpottaa hankalien asioiden hoitoa.
• TCM-menetelmän implementointi kouluyhteisöön vaatii tukea.
• Kollegiaaliset kokemukset ja uudistuneet ryhmänhallintataidot vahvistavat opettajan työssä jaksamista.


Keywords: teachers; school children; interaction; teacher-pupil relationship; group behaviour; problem behaviour; socio-emotional skills; home-school collaboration; parents; multi-professionalism; communality

Free keywords: Teacher Classroom Management


Contributing organizations


Related projects


Ministry reporting: Yes

Reporting Year: 2022

Preliminary JUFO rating: 0


Last updated on 2022-20-09 at 15:25