A1 Journal article (refereed)
TCM-ryhmänhallintamenetelmän käyttöönotto : laadullinen monitieteinen pilottitutkimus opettajien kokemuksista  (2022)


Maunula, M., Granlund, K., Harju-Luukkainen, H., & Palosaari, O. (2022). TCM-ryhmänhallintamenetelmän käyttöönotto : laadullinen monitieteinen pilottitutkimus opettajien kokemuksista . Kasvun tuki, 2(1), 39-48. https://doi.org/10.61259/kt.128823


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsMaunula, Minna; Granlund, Kati; Harju-Luukkainen, Heidi; Palosaari, Oona

Journal or seriesKasvun tuki

eISSN2737-0836

Publication year2022

Volume2

Issue number1

Pages range39-48

PublisherItsenäisyyden juhlavuoden lastensäätiö

Publication countryFinland

Publication languageFinnish

DOIhttps://doi.org/10.61259/kt.128823

Persistent website addresshttps://journal.fi/kasvuntuki/article/view/128823

Publication open accessOpenly available

Publication channel open accessOpen Access channel

Publication is parallel published (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/82268


Abstract

• Kun ryhmässä on esimerkiksi käyttäytymisellään reagoivia oppilaita, tarvitaan nopeaa puuttumista
sekä moniammatillisen ja monitieteisen näkökulman hyödyntämistä.
• TCM-ryhmänhallintamenetelmän tavoitteena on tukea oppilaan sosioemotionaalista kehitystä,
parantaa opettajan ja oppilaan vuorovaikutusta sekä vahvistaa koulun ja kodin yhteistyötä.
• Opettajan ryhmänhallintataidot heijastuvat myönteisesti kaikkiin luokan oppilaisiin.
• Opettajan myönteinen viestintä koteihin voi edistää vuorovaikutusta ja helpottaa hankalien asioiden hoitoa.
• TCM-menetelmän implementointi kouluyhteisöön vaatii tukea.
• Kollegiaaliset kokemukset ja uudistuneet ryhmänhallintataidot vahvistavat opettajan työssä jaksamista.


Keywordsteachersschool childreninteractionteacher-pupil relationshipgroup behaviourproblem behavioursocio-emotional skillshome-school collaborationparentsmulti-professionalismcommunality

Free keywordsTeacher Classroom Management


Contributing organizations


Related projects


Ministry reportingYes

Reporting Year2022

JUFO rating0


Last updated on 2024-11-04 at 13:49