E1 Popularised article, newspaper article
Perusopetuksen ongelmat ovat merkki inkluusion suuresta tarpeesta (2022)


Naukkarinen, A. (2022, 7.10.2022). Perusopetuksen ongelmat ovat merkki inkluusion suuresta tarpeesta. JYUnity. https://jyunity.fi/ajattelijat/perusopetuksen-ongelmat-ovat-merkki-inkluusion-suuresta-tarpeesta/


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsNaukkarinen, Aimo

Journal or seriesJYUnity

eISSN2736-8637

Publication year2022

Publication date07/10/2022

Volume7.10.2022

PublisherJyväskylän yliopisto

Publication countryFinland

Publication languageFinnish

Persistent website addresshttps://jyunity.fi/ajattelijat/perusopetuksen-ongelmat-ovat-merkki-inkluusion-suuresta-tarpeesta/

Publication open accessOpenly available

Publication channel open accessOpen Access channel

Publication is parallel published (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83695


Abstract

Inkluusio on ihmisen elämänkulun kattavaa oppimisen ja osallistumisen esteiden poistamista. Peruskoulussa inkluusio tukee kaikkien oppilaiden oppimista ja osallistumista yhdessä. Opitaan kohtaamaan toisia ja vaikuttamaan ympäristöön sekä soveltamaan tätä taitotietoa myöhemmin elämässä. Koko kouluyhteisön hyvinvoinnista pidetään huolta, kirjoittaa lehtori Aimo Naukkarinen.


Keywordsprimary and lower secondary educationinclusionschools (educational institutions)equality (values)learningparticipation


Contributing organizations


Ministry reportingYes

Reporting Year2022


Last updated on 2024-22-04 at 19:42