E1 Popularised article, newspaper article
Perusopetuksen ongelmat ovat merkki inkluusion suuresta tarpeesta (2022)
Naukkarinen, A. (2022, 7.10.2022). Perusopetuksen ongelmat ovat merkki inkluusion suuresta tarpeesta. JYUnity. https://jyunity.fi/ajattelijat/perusopetuksen-ongelmat-ovat-merkki-inkluusion-suuresta-tarpeesta/
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Naukkarinen, Aimo
Journal or series: JYUnity
eISSN: 2736-8637
Publication year: 2022
Publication date: 07/10/2022
Volume: 7.10.2022
Publisher: Jyväskylän yliopisto
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: https://jyunity.fi/ajattelijat/perusopetuksen-ongelmat-ovat-merkki-inkluusion-suuresta-tarpeesta/
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Open Access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83695
Abstract
Inkluusio on ihmisen elämänkulun kattavaa oppimisen ja osallistumisen esteiden poistamista. Peruskoulussa inkluusio tukee kaikkien oppilaiden oppimista ja osallistumista yhdessä. Opitaan kohtaamaan toisia ja vaikuttamaan ympäristöön sekä soveltamaan tätä taitotietoa myöhemmin elämässä. Koko kouluyhteisön hyvinvoinnista pidetään huolta, kirjoittaa lehtori Aimo Naukkarinen.
Keywords: primary and lower secondary education; inclusion; schools (educational institutions); equality (values); learning; participation
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2022