D2 Article in a professional book
Alle kolmevuotiaiden lasten kehityksen, oppimisen ja hyvinvoinnin tukeminen (2022)


Salminen, J., & Salonen, E. (2022). Alle kolmevuotiaiden lasten kehityksen, oppimisen ja hyvinvoinnin tukeminen. In N. Heiskanen, & M. Syrjämäki (Eds.), Pienet tuetut askeleet : varhaiskasvatuksen uudistuva tuki ja kehittyvät käytännöt (pp. 217-234). PS-kustannus.


JYU authors or editors


Publication details

All authors or editorsSalminen, Jenni; Salonen, Emilia

Parent publicationPienet tuetut askeleet : varhaiskasvatuksen uudistuva tuki ja kehittyvät käytännöt

Parent publication editorsHeiskanen, Noora; Syrjämäki, Marja

ISBN978-952-370-314-8

eISBN978-952-370-326-1

Publication year2022

Pages range217-234

Number of pages in the book307

PublisherPS-kustannus

Place of PublicationJyväskylä

Publication countryFinland

Publication languageFinnish

Publication open accessNot open

Publication channel open access


Abstract

Tässä artikkelissa käsitellään alle kolmevuotiaiden lasten kehitystä, oppimista ja hyvinvointia. Erityisesti artikkelimme pureutuu siihen, millaisista tekijöistä pienen lapsen hyvä varhaiskasvatuspäivä koostuu ja miten yksilöllisiä polkuja pitkin etenevää kehitystä voidaan tukea monipuolisesti varhaiskasvatuksen henkilöstön ja lasten välisen vuorovaikutuksen, pedagogisen suunnittelun, lasten uteliaisuuden ja oppimispotentiaalin tunnistamisen sekä tiimityöhön perustuvien arjen rutiinien ja työnjaon avulla.


Keywordsearly childhood education and carepreschoolers (age group)child developmentlearningwell-beingearly supportpedagogical planning


Contributing organizations


Ministry reportingYes

VIRTA submission year2022


Last updated on 2024-15-06 at 21:06