D2 Article in a professional book
Alle kolmevuotiaiden lasten kehityksen, oppimisen ja hyvinvoinnin tukeminen (2022)
Salminen, J., & Salonen, E. (2022). Alle kolmevuotiaiden lasten kehityksen, oppimisen ja hyvinvoinnin tukeminen. In N. Heiskanen, & M. Syrjämäki (Eds.), Pienet tuetut askeleet : varhaiskasvatuksen uudistuva tuki ja kehittyvät käytännöt (pp. 217-234). PS-kustannus.
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Salminen, Jenni; Salonen, Emilia
Parent publication: Pienet tuetut askeleet : varhaiskasvatuksen uudistuva tuki ja kehittyvät käytännöt
Parent publication editors: Heiskanen, Noora; Syrjämäki, Marja
ISBN: 978-952-370-314-8
eISBN: 978-952-370-326-1
Publication year: 2022
Pages range: 217-234
Number of pages in the book: 307
Publisher: PS-kustannus
Place of Publication: Jyväskylä
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Publication open access: Not open
Publication channel open access:
Abstract
Tässä artikkelissa käsitellään alle kolmevuotiaiden lasten kehitystä, oppimista ja hyvinvointia. Erityisesti artikkelimme pureutuu siihen, millaisista tekijöistä pienen lapsen hyvä varhaiskasvatuspäivä koostuu ja miten yksilöllisiä polkuja pitkin etenevää kehitystä voidaan tukea monipuolisesti varhaiskasvatuksen henkilöstön ja lasten välisen vuorovaikutuksen, pedagogisen suunnittelun, lasten uteliaisuuden ja oppimispotentiaalin tunnistamisen sekä tiimityöhön perustuvien arjen rutiinien ja työnjaon avulla.
Keywords: early childhood education and care; preschoolers (age group); child development; learning; well-being; early support; pedagogical planning
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
VIRTA submission year: 2022