D1 Artikkeli ammattilehdessä
JULIET 2022 : Continuing to prepare class teachers as language educators (2022)
Moate, J. (2022). JULIET 2022 : Continuing to prepare class teachers as language educators. Kieli, koulutus ja yhteiskunta, 13(6). https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marraskuu-2022/juliet-2022
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Moate, Josephine
Lehti tai sarja: Kieli, koulutus ja yhteiskunta
eISSN: 1799-0181
Julkaisuvuosi: 2022
Volyymi: 13
Lehden numero: 6
Kustantaja: Soveltavan kielentutkimuksen keskus, Jyväskylän yliopisto; Kielikoulutuspolitiikan verkosto
Kustannuspaikka: Jyväskylä
Julkaisumaa: Suomi
Julkaisun kieli: englanti
Pysyvä verkko-osoite: https://www.kieliverkosto.fi/fi/journals/kieli-koulutus-ja-yhteiskunta-marraskuu-2022/juliet-2022
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84159
Tiivistelmä
In 1995 JULIET programme was established in the Department of Teacher Education at the University of Jyväskylä and 27 years on, JULIET continues to prepare class teachers specialised in foreign language pedagogy. Each year a ‘home group’ of students join the 35ECTS programme that continues across the four-five years of class teacher education. Over the years, however, significant developments have taken place in the Finnish National Curriculum for Basic Education, in the diversity of students and school communities, and in the JULIET programme itself. This article outlines how JULIET has developed and continues to prepare class teachers specialised in foreign language education today.
YSO-asiasanat: kieltenopetus; opettajankoulutus
Vapaat asiasanat: JULIET; Suomi
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2022