D1 Article in a trade journal
Kriittinen nettilukutaito on moniulotteista (2022)
Kanniainen, L., Hämäläinen, E., & Kiili, C. (2022). Kriittinen nettilukutaito on moniulotteista. Virke, 58(4), 20-21.
The research was funded by Strategic Research Council at the Research Council of Finland.
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Kanniainen, Laura; Hämäläinen, Elina; Kiili, Carita
Journal or series: Virke
ISSN: 0355-0265
Publication year: 2022
Volume: 58
Issue number: 4
Pages range: 20-21
Publisher: Äidinkielen opettajain liitto ry
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Publication open access: Not open
Publication channel open access:
Abstract
Millaista on kriittinen nettilukutaito? Entä millaisia kriittisiä lukijoita oppilaat ja opiskelijat ovat? Näitä kysymyksiä pohtivat Strategisen Tutkimuksen Neuvoston rahoittaman CRITICAL-hankkeen tutkijat.
Keywords: pupils; students; media literacy; multiliteracy; literary skills; online material; source criticism
Contributing organizations
Related projects
- Technological and Societal Innovations to Cultivate Critical Reading in the Internet Era
- Torppa, Minna
- Research Council of Finland
Ministry reporting: Yes
VIRTA submission year: 2022