A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Computer supported collaborative learning (2023)


Järvelä, S., Häkkinen, P., & Näykki, P. (2023). Computer supported collaborative learning. In R. J. Tierney, F. Rizvi, & K. Ercikan (Eds.), International Encyclopedia of Education (4th ed., pp. 588-592). Elsevier. https://doi.org/10.1016/B978-0-12-818630-5.14076-X


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatJärvelä, Sanna; Häkkinen, Päivi; Näykki, Piia

EmojulkaisuInternational Encyclopedia of Education

Emojulkaisun toimittajatTierney, Robert J.; Rizvi, Fazal; Ercikan, Kadriye

ISBN978-0-12-818630-5

eISBN978-0-12-818629-9

Painos4th ed

Julkaisuvuosi2023

Ilmestymispäivä18.11.2022

Artikkelin sivunumerot588-592

Kirjan kokonaissivumäärä8818

KustantajaElsevier

KustannuspaikkaAmsterdam

JulkaisumaaAlankomaat

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1016/B978-0-12-818630-5.14076-X

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

LisätietojaVolume 6: Learning, Cognition, and Human Development. Volume 6 editors: Ian Wilkinson and Judy Parr.
.


Tiivistelmä

Research on computer supported collaborative learning (CSCL) covers how to design the technological context for productive collaboration and how people learn in the context of collaborative activity. This is to optimize high level collaborative activities for sharing and building knowledge. CSCL can be designed to facilitate high-level cognitive achievements in educational settings in both online and classroom learning environments. It can occur synchronously or asynchronously and can be realized in dyads, small study groups or work teams, but also in broader social networks and communities. The chapter explains the core theoretical concepts in productive CSCL and how it can be supported and designed.


YSO-asiasanatyhteisöllinen oppiminentietokoneavusteinen oppiminensosiaaliset suhteetsosiaaliset verkostotyhteistyöoppimisympäristöargumentointi

Vapaat asiasanatcollaborative learning; computers; computer supported collaborative learning; meaning making; shared understanding; social interactions; scripts; orchestration; argumentation; regulation


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2023

Alustava JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-03-04 klo 19:39