D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys
Overview of CLIL provision in Europe and country-specific insights : A report by CLILNetLe Working Group 1 (2024)


Gülle, T., & Nikula, T. (2024). Overview of CLIL provision in Europe and country-specific insights : A report by CLILNetLe Working Group 1. CLIL Network for Languages in Education. https://hdl.handle.net/11353/10.2050619


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatGülle, Talip; Nikula, Tarja

Julkaisuvuosi2024

Ilmestymispäivä14.03.2024

Kirjan kokonaissivumäärä134

KustantajaCLIL Network for Languages in Education

JulkaisumaaItävalta

Julkaisun kielienglanti

Pysyvä verkko-osoitehttps://hdl.handle.net/11353/10.2050619

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava


Tiivistelmä

The report introduces the primary observations arising from a questionnaire on CLIL provision conducted among CLILNetLE network countries (COST Action 21114). The report probes into matters of conceptualization (i.e. how CLIL and related terms such as bilingual education (BE), immersion or multilingual education (ME) are perceived), the existence and type of guidelines and policies relating to CLIL/BE/Immersion/ME, student and teacher profiles, the types and contexts of provision (e.g. whether in content or language teaching), and perceived challenges related to teaching through a foreign/an additional language. The first part of the report seeks to offer an up-to-date overview of general trends and characteristics of CLIL provision across the CLILNetLE countries, while the second part presents country-specific snapshots of the current state-of-affairs pertaining to teaching content through a foreign/additional language.


YSO-asiasanatvieraskielinen opetuskaksikieliset koulutkielikylpykoulutuspolitiikkakielipolitiikkakansainvälinen vertailu

Vapaat asiasanatCLIL; CLIL Provision; bilingual Education; immersion; EMI


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiEi raportoida


Viimeisin päivitys 2024-13-05 klo 18:07