D4 Julkaistu kehittämis- tai tutkimusraportti taikka -selvitys
Overview of CLIL provision in Europe and country-specific insights : A report by CLILNetLe Working Group 1 (2024)
Gülle, T., & Nikula, T. (2024). Overview of CLIL provision in Europe and country-specific insights : A report by CLILNetLe Working Group 1. CLIL Network for Languages in Education. https://hdl.handle.net/11353/10.2050619
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Gülle, Talip; Nikula, Tarja
Julkaisuvuosi: 2024
Ilmestymispäivä: 14.03.2024
Kirjan kokonaissivumäärä: 134
Kustantaja: CLIL Network for Languages in Education
Julkaisumaa: Itävalta
Julkaisun kieli: englanti
Pysyvä verkko-osoite: https://hdl.handle.net/11353/10.2050619
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Tiivistelmä
The report introduces the primary observations arising from a questionnaire on CLIL provision conducted among CLILNetLE network countries (COST Action 21114). The report probes into matters of conceptualization (i.e. how CLIL and related terms such as bilingual education (BE), immersion or multilingual education (ME) are perceived), the existence and type of guidelines and policies relating to CLIL/BE/Immersion/ME, student and teacher profiles, the types and contexts of provision (e.g. whether in content or language teaching), and perceived challenges related to teaching through a foreign/an additional language. The first part of the report seeks to offer an up-to-date overview of general trends and characteristics of CLIL provision across the CLILNetLE countries, while the second part presents country-specific snapshots of the current state-of-affairs pertaining to teaching content through a foreign/additional language.
YSO-asiasanat: vieraskielinen opetus; kaksikieliset koulut; kielikylpy; koulutuspolitiikka; kielipolitiikka; kansainvälinen vertailu
Vapaat asiasanat: CLIL; CLIL Provision; bilingual Education; immersion; EMI
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Ei raportoida