O1 Abstrakti
Content Marketing Cues on Social Media (2024)


Wahid, R., Selvarajah, M., Neto, P., Mavrolampados, A., Rauf, M., El Hosri, E.-L., Luck, H., Khriyenko, O., & Luck, G. (2024). Content Marketing Cues on Social Media. In D. Arli, & L. Robinson (Eds.), ANZMAC 2024 Conference Proceedings : AI for Sustainable Marketing : Bridging Innovation and Responsibility (pp. 344). Australian and New Zealand Marketing Academy. ANZMAC Conference Proceedings. https://www.anzmac2024.com/proceedings


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatWahid, Risqo; Selvarajah, Mayura; Neto, Pedro; Mavrolampados, Anastasios; Rauf, Muniba; El Hosri, Eeva-Lotta; Luck, Heidi; Khriyenko, Oleksiy; Luck, Geoff

EmojulkaisuANZMAC 2024 Conference Proceedings : AI for Sustainable Marketing : Bridging Innovation and Responsibility

Emojulkaisun toimittajatArli, Denni; Robinson, Linda

Konferenssin paikka ja aikaHobart, Tasmania, Australia2.-4.12.2024

Lehti tai sarjaANZMAC Conference Proceedings

ISSN2201-1641

eISSN1447-3275

Julkaisuvuosi2024

Artikkelin sivunumerot344

Kirjan kokonaissivumäärä789

KustantajaAustralian and New Zealand Marketing Academy

JulkaisumaaAustralia

Julkaisun kielienglanti

Pysyvä verkko-osoitehttps://www.anzmac2024.com/proceedings

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/99167


Tiivistelmä

Content marketing on social media is crucial for brands as it can improve marketing objectives (e.g., advertising profits, stock market returns, sales, and customer lifetime value). Brands use content marketing cues to enhance their content marketing performance—content marketing cues are the signals embedded in content to elicit desirable consumer responses. This conceptual article aims to construct a content marketing cue typology to offer a more thorough and nuanced understanding of each content marketing cue. Grounded on face-to-face and computer-mediated communication research, the typology unveils five general content marketing cues. Each of these cues then splits into two, generating in total ten secondary level content marketing cues. This research offers three contributions to content marketing literature and provides practical guidelines for content marketing practitioners.


YSO-asiasanatmarkkinointidigitaalinen markkinointisosiaalinen mediayrityksetbränditverkkoliiketoiminta

Vapaat asiasanatsisältömarkkinointi


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty

  • AUDISSION
      • LuckGeoffrey
    • Business Finland
    01.01.2024-31.08.2025


OKM-raportointiEi raportoida


Viimeisin päivitys 2025-05-03 klo 20:06