B1 Non-refereed journal articles
Opetuskäytänteet ja niiden yhteys lukutaidon kehitykseen ensimmäisinä kouluvuosina (2018)
Tang, X. (2018). Opetuskäytänteet ja niiden yhteys lukutaidon kehitykseen ensimmäisinä kouluvuosina. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 28(3), 5-10. https://bulletin.nmi.fi/2020/06/08/opetuskaytanteet-ja-niiden-yhteys-lukutaidon-kehitykseen-ensimmaisina-kouluvuosina-2/
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Tang, Xin
Journal or series: Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin
ISSN: 2342-9046
Publication year: 2018
Volume: 28
Issue number: 3
Pages range: 5-10
Publisher: Niilo Mäki Instituutti
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: https://bulletin.nmi.fi/2020/06/08/opetuskaytanteet-ja-niiden-yhteys-lukutaidon-kehitykseen-ensimmaisina-kouluvuosina-2/
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Delayed open access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/78388
Additional information: Lectio Praecursoria
Abstract
Xin Tangin psykologian väitöskirja ”Teaching Practices in Early Primary School: Dimensions, Patterns and Consequences” tarkastettiin Jyväskylän yliopiston kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunnassa 13. joulukuuta 2017. Vastaväittäjänä toimi apulaisprofessori Antje von Suchodoletz (New York University Abu Dhabi) ja kustoksena professori Marja-Kristiina Lerkkanen (Jyväskylän yliopisto).
Keywords: literacy; lower comprehensive school; classroom work; educational methods; child orientation; teacher-pupil relationship
Free keywords: reading skills; primary school
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
Reporting Year: 2018
JUFO rating: 0