A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Intercultural Dialogue in the European Education Policies : A Conceptual Approach (2020)
Lähdesmäki, T., Koistinen, A.-K., & Ylönen, S. C. (2020). Intercultural Dialogue in the European Education Policies : A Conceptual Approach. Palgrave Macmillan. Palgrave Pivot. https://doi.org/10.1007/978-3-030-41517-4
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Lähdesmäki, Tuuli; Koistinen, Aino-Kaisa; Ylönen, Susanne C.
ISBN: 978-3-030-41516-7
eISBN: 978-3-030-41517-4
Lehti tai sarja: Palgrave Pivot
ISSN: 2691-915X
Julkaisuvuosi: 2020
Kirjan kokonaissivumäärä: 114
Kustantaja: Palgrave Macmillan
Julkaisumaa: Sveitsi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-41517-4
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/68313
Tiivistelmä
This open access book analyses intercultural dialogue as a concept, policy and ideal in European education policy documentation. The core European transnational organizatons – the Council of Europe and the European Union – have actively promoted policies to engender inclusive societies and respond to challenges that diversification may entail. This book, in turn, offers suggestions for improving education policies in super-diversified Europe and beyond, where there is an increasing need for cultural understanding and constructive dialogue. The authors utilize concept analysis to reveal how these organizations seek to deal with dialogue between cultures, as well as weight given to cultural differences and intercultural encounters. This book will be of interest and value to scholars of intercultural dialogue and European education policies.
YSO-asiasanat: kulttuurienvälisyys; kulttuurienvälinen vuorovaikutus; kulttuuriosaaminen; koulutuspolitiikka; osallistaminen; monilukutaito
Vapaat asiasanat: intercultural dialogue; education policy; intercultural education; cultural literacy; inclusive education
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Dialogue and Argumentation for cultural Literacy Learning in Schools
- Lähdesmäki, Tuuli
- Euroopan komissio
- Yliopistojen profiloitumisen vahvistaminen kilpaillulla rahoituksella. Profilointitoimet JYU:ssä, 3. kierros
- Hämäläinen, Keijo
- Suomen Akatemia
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2020
JUFO-taso: 3