A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Comparing the Effect Size of School Level Support on Teachers’ Technology Integration (2020)
Ifinedo, E. (2020). Comparing the Effect Size of School Level Support on Teachers’ Technology Integration. In A. El Moussati, K. Kpalma, M. G. Belkasmi, M. Saber, & S. Guégan (Eds.), SmartICT 2019 : Advances in Smart Technologies Applications and Case Studies (684, pp. 519-526). Springer. Lecture Notes in Electrical Engineering. https://doi.org/10.1007/978-3-030-53187-4_56
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Ifinedo, Eloho
Emojulkaisu: SmartICT 2019 : Advances in Smart Technologies Applications and Case Studies
Emojulkaisun toimittajat: El Moussati, Ali; Kpalma, Kidiyo; Belkasmi, Mohammed Ghaouth; Saber, Mohammed; Guégan, Sylvain
Konferenssin paikka ja aika: Saidia, Morocco, 26.-28.2019
ISBN: 978-3-030-53186-7
eISBN: 978-3-030-53187-4
Lehti tai sarja: Lecture Notes in Electrical Engineering
ISSN: 1876-1100
eISSN: 1876-1119
Julkaisuvuosi: 2020
Volyymi: 684
Artikkelin sivunumerot: 519-526
Kirjan kokonaissivumäärä: 740
Kustantaja: Springer
Kustannuspaikka: Cham
Julkaisumaa: Sveitsi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-030-53187-4_56
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/74260
Tiivistelmä
Teachers are expected to lead the innovative use of Information Communication and Technology (ICT) at the classroom level of context. However, research literature shows that a number of factors influence their ICT pedagogical practices. Therefore, the present study investigates the influence of school level support on teacher educators’ technology integration. A mixed method is used to collect data through three focused interviews (N = 19) and self-completion survey (N = 136). The data collected is analysed both qualitatively and quantitatively. The result shows support for the model hypothesized and suggests that the ICT pedagogical practices of the teacher educators do not predict their technology integration. Also, there was evidence that the school level context influenced teachers’ ICT competence, which is necessary for successful technology integration.
YSO-asiasanat: tieto- ja viestintätekniikka; opettajat; osaaminen; kompetenssi; opetusmenetelmät; tietokoneavusteinen opetus; opettajankoulutus; teknologia; integroitu opetus
Vapaat asiasanat: ICT competence; ICT pedagogical practices; Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK); technology integration; teacher educators
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
Raportointivuosi: 2020
JUFO-taso: 1