A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Comparing the Effect Size of School Level Support on Teachers’ Technology Integration (2020)


Ifinedo, E. (2020). Comparing the Effect Size of School Level Support on Teachers’ Technology Integration. In A. El Moussati, K. Kpalma, M. G. Belkasmi, M. Saber, & S. Guégan (Eds.), SmartICT 2019 : Advances in Smart Technologies Applications and Case Studies (684, pp. 519-526). Springer. Lecture Notes in Electrical Engineering. https://doi.org/10.1007/978-3-030-53187-4_56


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatIfinedo, Eloho

EmojulkaisuSmartICT 2019 : Advances in Smart Technologies Applications and Case Studies

Emojulkaisun toimittajatEl Moussati, Ali; Kpalma, Kidiyo; Belkasmi, Mohammed Ghaouth; Saber, Mohammed; Guégan, Sylvain

Konferenssin paikka ja aikaSaidia, Morocco26.-28.2019

ISBN978-3-030-53186-7

eISBN978-3-030-53187-4

Lehti tai sarjaLecture Notes in Electrical Engineering

ISSN1876-1100

eISSN1876-1119

Julkaisuvuosi2020

Volyymi684

Artikkelin sivunumerot519-526

Kirjan kokonaissivumäärä740

KustantajaSpringer

KustannuspaikkaCham

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1007/978-3-030-53187-4_56

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/74260


Tiivistelmä

Teachers are expected to lead the innovative use of Information Communication and Technology (ICT) at the classroom level of context. However, research literature shows that a number of factors influence their ICT pedagogical practices. Therefore, the present study investigates the influence of school level support on teacher educators’ technology integration. A mixed method is used to collect data through three focused interviews (N = 19) and self-completion survey (N = 136). The data collected is analysed both qualitatively and quantitatively. The result shows support for the model hypothesized and suggests that the ICT pedagogical practices of the teacher educators do not predict their technology integration. Also, there was evidence that the school level context influenced teachers’ ICT competence, which is necessary for successful technology integration.


YSO-asiasanattieto- ja viestintätekniikkaopettajatosaaminenkompetenssiopetusmenetelmättietokoneavusteinen opetusopettajankoulutusteknologiaintegroitu opetus

Vapaat asiasanatICT competence; ICT pedagogical practices; Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK); technology integration; teacher educators


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

Raportointivuosi2020

JUFO-taso1


Viimeisin päivitys 2024-22-04 klo 10:49