Centre for Applied Language Studies
https://www.jyu.fi/hytk/fi/laitokset/solki
Publications and other outputs
- A Register Study Suggesting Homotypic and Heterotypic Comorbidity Among Individuals With Learning Disabilities (2023) Aro, Tuija; et al.; A1; OA
- Arviointi muutoksessa? (2023) Vaarala, Heidi; et al.; D1; OA;
- Beyond error correction in EFL writing in a Finnish upper secondary classroom : a practical approach (2023) Pollari, Pirjo; et al.; A3; OA; 978-951-9388-75-5
- Changes in Language Assessment Through the Lens of New Materialism (2023) Huhta, Ari; et al.; A3; OA; 978-3-031-13847-8
- Diagnostinen arviointi suomen kielen ja kirjallisuuden pedagogiikan opintojakson opiskelua ja opetusta ohjaamassa (2023) Kauppinen, Merja; et al.; A3; OA; 978-951-9388-75-5
- Eduskuntavaalit 2023 : millaista kielikoulutuspolitiikkaa tarvitaan? (2023) Kilpeläinen, Erja; et al.; D1; OA
- Eettisiä pohdintoja taideperustaisesta pakkomaahanmuuton tutkimuksesta (2023) Pöyhönen, Sari; D1; OA
- How do Finnish and Chinese students’ diverse pedagogical experiences shape feedback interpretation? (2023) Liontou, Magdalini; A3; OA; 978-951-9388-75-5
- “I Have Karelia in My Soul” : Intra-action of Students, Seniors and Artefacts in a Community-Engaged Service-Learning Collaboration (2023) Muhonen, Anu; et al.; A3; OA; 978-3-031-13847-8
- Kielenoppimista tukeva arviointi (2023) Mäkipää, Toni; et al.; C2; OA; 978-951-9388-75-5
- Kielitietoisuus ja monikielisyys varhaiskasvatuksessa (2023) Honko, Mari; I1; OA
- Language Education for Everyone? Busting Access Myths (2023) Ennser-Kananen, Johanna; et al.; A3; OA; 978-981-19-8241-5
- Maailma muuttuu ja niin myös vieraiden kielten ja toisen kotimaisen kielen ylioppilaskokeet (2023) Hildén, Raili; et al.; D1; OA
- Maaseutupappilat tyttöjä jatko-opintoihin valmistaneina kotikouluina (2023) Kotilainen, Sofia; A3; OA; 978-951-858-606-0
- Material Change : The Case of Co-located Schools (2023) Laihonen, Petteri; et al.; A3; OA; 978-3-031-13847-8
- Motivaatio+maamme kielikoulutuspolitiikka=monikielisyyttä? (2023) Kangasvieri, Teija; O1; OA
- Moving Money : Money as an Interactional Resource in Kiosk Encounters in Finland (2023) Halonen, Mia; et al.; A3; 978-1-009-21601-2
- Nyelvideológiák és iskolai tájképek a határon túli magyar tannyelvű iskolákban (2023) Laihonen, Petteri; A1
- Oppimista tukeva arviointi kieltenopetuksessa (2023) Mäkipää, Toni; et al.; A3; OA; 978-951-9388-75-5
- ”Paljon on tehty, mutta paljon on vielä kehitettävää” : saamen kielten etäyhteyksiä hyödyntävän opetuspilotin arviointi 2022 (2023) Härmälä, Marita; et al.; D4; OA; 978-952-206-785-2
Projects
- Yleiset kielitutkinnot 2022-2027
- Ahola, Sari
- Finnish National Agency for Education
- Dynamic Diagnostic Language Assessment: Conceptual and Practical Innovation in Foreign Language Education and Assessment
- Huhta, Ari
- Academy of Finland
- Nordic basic schools as past, present and future sites for solving the challenges of making diverse inclusive knowledge-based societies
- Laihonen, Petteri
- Svenska litteratursällskapet i Finland
- Forskning om Isa Asps liv och produktion
Runoilija Isa Aspin (1853–1872) elämäkerta- Kotilainen, Sofia
- Svenska Kulturfonden
- EDUFI Fellowship/Apuraha ulkomaiselle väitöskirjatutkijalle
- Nikula-Jäntti, Tarja
- Finnish National Agency for Education
- Paon arki – Etnografisia merkintöjä turvapaikanhakijoiden elämästä Suomessa
- Pöyhönen, Sari
- Kone Foundation
- Medborgarforskning om samlokaliserade skolor i Finland, i Italien och i sverigefinska skolor i Sverige
- Laihonen, Petteri
- Svenska Kulturfonden
- Yleiset kielitutkinnot -toimintaraha 2021-2022
- Ahola, Sari
- Finnish National Agency for Education
- Short teaching visit in a foreign university at Finnish language and culture department
- Seppälä, Tanja
- Finnish National Agency for Education
- Teaching visit
- Vauhkonen, Tanja
- Finnish National Agency for Education
Home organisation of research data
- AllRead: The digital environment, GraphoLearn, for supporting reading development (2027) Richardson, Ulla; et al.
- AllRead: The digital environment, GraphoLearn, for supporting reading development - data from pilot studies (2022) Richardson, Ulla; et al.
- 'Broken Finnish': Accent perceptions in societal gatekeeping (SA 315581/JY 21000042461) project research dataset (2023) Halonen, Mia
- FORTHEM Multilingualism Lab Citizen Science Pilot research data; Vesterinen, Oskari; et al.
- Longitudinal data of the National Certificate for Language Proficiency (NCLP) 2009-2019 (2023) Sari Ahola; et al.
- Multilingualism and language awareness in early childhood education and care – Survey data and the survey (2023) Honko, Mari
- Statistical analyses of project Broken Finnish (Rikkinäistä suomea) (2023) Hirvelä, Tuija; et al.
- Survey instrument; survey method: survey questionnaire Multilingualism and language awareness in early childhood education and care (2023) Honko, Mari