Alakoulusta yläkouluun siirtyvien oppilaiden suoritusstrategiat - Yhteydet motivaatioon, temperamenttiin, toiminnanohjaukseen ja akateemiseen kimmoisuuteen
Päärahoittaja
Rahoittajan antama koodi/diaarinumero: 294970
Päärahoittajan myöntämä tuki (€)
- 248 760,00
Rahoitusohjelma
Hankkeen aikataulu
Hankkeen aloituspäivämäärä: 01.09.2016
Hankkeen päättymispäivämäärä: 31.08.2019
Vastuullinen johtaja
Päävastuullinen yksikkö
Tieteenalat
Seurantakohteet
Profiloitumisalue: Monitieteinen oppimisen ja opetuksen tutkimus (Jyväskylän yliopisto JYU) MultiLeTe
YSO-asiasanat
- kasvatuspsykologia
- kehityspsykologia
- keskikoulu
- kompetenssi
- koulusaavutukset
- kouluvaikeudet
- käyttäytyminen
- käyttäytymismallit
- motivaatiopsykologia
- nuorisopsykologia
- odotukset
- omaehtoisuus
- opiskelumotivaatio
- oppimispsykologia
- peruskoulun ala-aste
- peruskoulun yläaste
- psykologia
- temperamentti
- toiminnanohjaus (psykologia)
- uskomukset
Liittyvät julkaisut ja muut tuotokset
- Bidirectional associations between maternal homework involvement, adolescents’ academic motivation, and school well-being (2024) Tunkkari, Mari; et al.; A1; OA
- Friend influence and susceptibility to influence on emotions towards math : The role of adolescent temperament (2024) Kiuru, Noona; et al.; A1; OA
- Äitien työhyvinvointiprofiilien yhteys koettuun äiti-nuorisuhteeseen (2024) Huusko, Jaana; et al.; A1
- Temperament and symptoms of stress and depression among adolescents : The mediating role of psychological flexibility (2023) Puolakanaho, Anne; et al.; A1; OA
- The Role of Teacher Closeness in Emotions and Achievement for Adolescents With and Without Learning Difficulties (2023) Sainio, Petra J.; et al.; A1; OA
- A person-oriented approach to maternal homework involvement during the transition to lower secondary school (2022) Tunkkari, Mari; et al.; A1; OA
- How are learning experiences and task properties associated with adolescents’ emotions and psychophysiological states? (2022) Kiuru, Noona; et al.; A1; OA
- How students’ motivational profiles change during the transition from primary to lower secondary school (2022) Raufelder, Diana; et al.; A1
- Adolescents’ Academic Emotions and Academic Achievement Across the Transition to Lower Secondary School : The Role of Learning Difficulties (2021) Sainio, Petra; et al.; A1; OA
- Associations of temperament types and gender of early adolescents and teachers with adolescents’ school well‐being (2021) Puonti, Ville; et al.; A1; OA