A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Evaluation of Student Teachers’ Perceived Quantitative Workload and Usefulness of an On-line Elementary Science Education Course Unit (2022)
Lindell, A., Komulainen, K., Kähkönen, A.-L., & Mäntylä, T. (2022). Evaluation of Student Teachers’ Perceived Quantitative Workload and Usefulness of an On-line Elementary Science Education Course Unit. In M. Rusek, & M. Tóthová (Eds.), PBE 2021 : Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XIX : Conference proceedings (pp. 12-19). Univerzita Karlova. Project-based education and other activating strategies in science education. https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Lindell, Anssi; Komulainen, Kamilla; Kähkönen, Anna-Leena; Mäntylä, Terhi
Emojulkaisu: PBE 2021 : Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XIX : Conference proceedings
Emojulkaisun toimittajat: Rusek, Martin; Tóthová, Martina
Konferenssi:
- Project-Based Education and Other Activating Strategies in Science Education
Konferenssin paikka ja aika: Prague, Czech Republic, 4.-5.11.2021
Lehti tai sarja: Project-based education and other activating strategies in science education
eISSN: 2695-0626
Julkaisuvuosi: 2022
Artikkelin sivunumerot: 12-19
Kirjan kokonaissivumäärä: 182
Kustantaja: Univerzita Karlova
Kustannuspaikka: Praha
Julkaisumaa: Tšekki
Julkaisun kieli: englanti
Pysyvä verkko-osoite: https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83700
Tiivistelmä
We have designed a 1 ECTS on-line science pedagogy unit as a part of a 6 ECTS science education course for elementary school student teachers. To improve the unit, we asked 169 participants to estimate their use of time and the usefulness of the themes and contents in it. We analysed the responses in the framework of students’ perceived workload. The Basics of School Science was perceived as the most useful section, followed by Science Teaching and Learning Methods and Basics of Science and Scientific Knowledge in Schools, respectively. This in mind, we discuss the rescaling of the workload and the respective weights student perception and teacher expertise should have in the process.
YSO-asiasanat: opettajankoulutus; luokanopettajat; opiskelijat; tiedekasvatus; verkkokurssit; työmäärä; korkeakouluopetus
Vapaat asiasanat: perceived quantitative workload; perceived usefulness; on-line science pedagogy course unit
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Joustavaan matematiikkaan
- Hähkiöniemi, Markus
- Opetushallitus
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2022
JUFO-taso: 0