A4 Artikkeli konferenssijulkaisussa
Evaluation of Student Teachers’ Perceived Quantitative Workload and Usefulness of an On-line Elementary Science Education Course Unit (2022)


Lindell, A., Komulainen, K., Kähkönen, A.-L., & Mäntylä, T. (2022). Evaluation of Student Teachers’ Perceived Quantitative Workload and Usefulness of an On-line Elementary Science Education Course Unit. In M. Rusek, & M. Tóthová (Eds.), PBE 2021 : Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XIX : Conference proceedings (pp. 12-19). Univerzita Karlova. Project-based education and other activating strategies in science education. https://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatLindell, Anssi; Komulainen, Kamilla; Kähkönen, Anna-Leena; Mäntylä, Terhi

EmojulkaisuPBE 2021 : Project-based Education and other activating Strategies in Science Education XIX : Conference proceedings

Emojulkaisun toimittajatRusek, Martin; Tóthová, Martina

Konferenssi:

  • Project-Based Education and Other Activating Strategies in Science Education

Konferenssin paikka ja aikaPrague, Czech Republic4.-5.11.2021

Lehti tai sarjaProject-based education and other activating strategies in science education

eISSN2695-0626

Julkaisuvuosi2022

Artikkelin sivunumerot12-19

Kirjan kokonaissivumäärä182

KustantajaUniverzita Karlova

KustannuspaikkaPraha

JulkaisumaaTšekki

Julkaisun kielienglanti

Pysyvä verkko-osoitehttps://pages.pedf.cuni.cz/pbe/files/2022/10/ProceedingsPBE2021_final.pdf

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83700


Tiivistelmä

We have designed a 1 ECTS on-line science pedagogy unit as a part of a 6 ECTS science education course for elementary school student teachers. To improve the unit, we asked 169 participants to estimate their use of time and the usefulness of the themes and contents in it. We analysed the responses in the framework of students’ perceived workload. The Basics of School Science was perceived as the most useful section, followed by Science Teaching and Learning Methods and Basics of Science and Scientific Knowledge in Schools, respectively. This in mind, we discuss the rescaling of the workload and the respective weights student perception and teacher expertise should have in the process.


YSO-asiasanatopettajankoulutusluokanopettajatopiskelijattiedekasvatusverkkokurssittyömääräkorkeakouluopetus

Vapaat asiasanatperceived quantitative workload; perceived usefulness; on-line science pedagogy course unit


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2022

JUFO-taso0


Viimeisin päivitys 2024-12-10 klo 14:30