A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Hybrid Work : Gen Z Expectations and Internal Employer Branding Implications (2023)
Yacine, L., & Karjaluoto, H. (2023). Hybrid Work : Gen Z Expectations and Internal Employer Branding Implications. In P. Madan, S. Tripathi, F. Khalique, & G. Puri (Eds.), Re-envisioning Organizations through Transformational Change : A Practitioners Guide to Work, Workforce, and Workplace (pp. 21-50). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003267751-3
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Yacine, Leyla; Karjaluoto, Heikki
Emojulkaisu: Re-envisioning Organizations through Transformational Change : A Practitioners Guide to Work, Workforce, and Workplace
Emojulkaisun toimittajat: Madan, Poornima; Tripathi, Shruti; Khalique, Fehmina; Puri, Geetika
ISBN: 978-1-032-21308-8
eISBN: 978-1-003-26775-1
Julkaisuvuosi: 2023
Ilmestymispäivä: 23.11.2022
Artikkelin sivunumerot: 21-50
Kirjan kokonaissivumäärä: 186
Kustantaja: Routledge
Kustannuspaikka: New York
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.4324/9781003267751-3
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84714
Tiivistelmä
Gen Z – also known as ‘Generation Z’ or ‘iGeneration’ born between 1997 and 2009 – has been hit the hardest by the pandemic and remote work. Whilst the global workforce will include nearly 27% of Gen Z by 2025, it appears essential to address their needs and preferences. This chapter provides new Gen Z white-collar workers’ insights hitherto scarce in research – comparably to those of Gen Z students – to help understand how to motivate, engage, and develop them. In particular, Gen Z's values and expectations for hybrid work emerge from 15 qualitative online interviews leveraged to advance recommendations to enhance internal employer branding – that is branding intended for the organisation’s workforce – by co-creating the future of hybrid work. While most Gen Z people seem prone to switching jobs and organisations if dissatisfied with their professional situation, this study can help organisations re-envision, adapt, and refine their employee value proposition to ensure Gen Z workers’ wellbeing, engagement, satisfaction, retention, and further attraction.
YSO-asiasanat: z-sukupolvi; työntekijät; työpaikat; nuoret työntekijät; työelämä; sitoutuminen (toiminta); sitouttaminen; motivointi; työmotivaatio; työhyvinvointi; tyytyväisyys; arvot (käsitykset); odotukset; tulevaisuus; johtaminen; työnantajat; brändit
Vapaat asiasanat: hybridityö; työnantajabrändi
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2023
JUFO-taso: 3