B1 Non-refereed journal articles
Lukemaan opettaminen ja lukutaito ensimmäisellä luokalla (2022)
Ruotsalainen, J. (2022). Lukemaan opettaminen ja lukutaito ensimmäisellä luokalla. Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin, 32(4), 9-16.
JYU authors or editors
Publication details
All authors or editors: Ruotsalainen, Jenni
Journal or series: Oppimisen ja oppimisvaikeuksien erityislehti : NMI-bulletin
ISSN: 2342-9046
Publication year: 2022
Publication date: 14/02/2023
Volume: 32
Issue number: 4
Pages range: 9-16
Publisher: Niilo Mäki Instituutti
Publication country: Finland
Publication language: Finnish
Persistent website address: https://bulletin.nmi.fi/2023/02/14/lukemaan-opettaminen-ja-lukutaito-ensimmaisella-luokalla/
Publication open access: Openly available
Publication channel open access: Partially open access channel
Publication is parallel published (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/84835
Additional information: Lectio praecursoria
Abstract
Jenni Ruotsalaisen kasvatustieteen väitöskirja "Literacy instruction and reading performance in first grade classrooms" tarkastettiin Jyväskylän yliopiston kasvatustieteiden ja psykologian tiedekunnassa 20.5.2022. Vastaväittäjänä toimi professori Krista Uibu Tarton yliopistosta ja kustoksena professori Anna-Maija Poikkeus Jyväskylän yliopistosta.
Keywords: mother tongue; literacy; reading; fluency; reading comprehension; precision; classroom work; observation; lower comprehensive school; elementary education
Free keywords: Suomi; Viro
Contributing organizations
Ministry reporting: Yes
VIRTA submission year: 2022