D1 Artikkeli ammattilehdessä
Mitä on eettinen kuormittuneisuus opettajan työssä? (2021)


Huhtala, M. (2021). Mitä on eettinen kuormittuneisuus opettajan työssä?. Rihveli, 2021(2), 38-41. https://hoay.fi/wp-content/uploads/2021/10/Mita%CC%88-on-eettinen-kuormittuneisuus-opettajan-tyo%CC%88ssa%CC%88.pdf


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatHuhtala, Mari

Lehti tai sarjaRihveli

ISSN0786-6828

eISSN2342-7906

Julkaisuvuosi2021

Volyymi2021

Lehden numero2

Artikkelin sivunumerot38-41

KustantajaHelsingin opettajien ammattiyhdistys

JulkaisumaaSuomi

Julkaisun kielisuomi

Pysyvä verkko-osoitehttps://hoay.fi/wp-content/uploads/2021/10/Mita%CC%88-on-eettinen-kuormittuneisuus-opettajan-tyo%CC%88ssa%CC%88.pdf

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/97485


Tiivistelmä

Voit ehkä samaistua seuraaviin tilanteisiin: Mietit, miten toimia työssäsi, kun oppilaasi vanhempien ja koulun henkilökunnan toimintatavat ovat erilaiset tai ristiriidassa keskenään. Pohdit, miten puuttua ja auttaa, jos huomaat oppilaan vaikuttavan masentuneelta tai hän on jäänyt yksin ryhmässään. Yrität ratkaista, kuinka selvitä resurssipulan aiheuttamien haasteiden kanssa – kuka oppilaista tarvitsee eniten huomiota ja tukea, entä mitkä oppisisällöt tulisi priorisoida muiden jäädessä ajan puutteen vuoksi vähemmälle huomiolle?


YSO-asiasanatopettajatristiriidatammattietiikkatyön kuormittavuuspsyykkinen kuormittavuustyöhyvinvointi


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä


Viimeisin päivitys 2024-19-10 klo 20:06