D1 Artikkeli ammattilehdessä
Mitä on eettinen kuormittuneisuus opettajan työssä? (2021)
Huhtala, M. (2021). Mitä on eettinen kuormittuneisuus opettajan työssä?. Rihveli, 2021(2), 38-41. https://hoay.fi/wp-content/uploads/2021/10/Mita%CC%88-on-eettinen-kuormittuneisuus-opettajan-tyo%CC%88ssa%CC%88.pdf
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Huhtala, Mari
Lehti tai sarja: Rihveli
ISSN: 0786-6828
eISSN: 2342-7906
Julkaisuvuosi: 2021
Volyymi: 2021
Lehden numero: 2
Artikkelin sivunumerot: 38-41
Kustantaja: Helsingin opettajien ammattiyhdistys
Julkaisumaa: Suomi
Julkaisun kieli: suomi
Pysyvä verkko-osoite: https://hoay.fi/wp-content/uploads/2021/10/Mita%CC%88-on-eettinen-kuormittuneisuus-opettajan-tyo%CC%88ssa%CC%88.pdf
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/97485
Tiivistelmä
Voit ehkä samaistua seuraaviin tilanteisiin: Mietit, miten toimia työssäsi, kun oppilaasi vanhempien ja koulun henkilökunnan toimintatavat ovat erilaiset tai ristiriidassa keskenään. Pohdit, miten puuttua ja auttaa, jos huomaat oppilaan vaikuttavan masentuneelta tai hän on jäänyt yksin ryhmässään. Yrität ratkaista, kuinka selvitä resurssipulan aiheuttamien haasteiden kanssa – kuka oppilaista tarvitsee eniten huomiota ja tukea, entä mitkä oppisisällöt tulisi priorisoida muiden jäädessä ajan puutteen vuoksi vähemmälle huomiolle?
YSO-asiasanat: opettajat; ristiriidat; ammattietiikka; työn kuormittavuus; psyykkinen kuormittavuus; työhyvinvointi
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä