A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Identity Tensions in Teacher Education (2024)


Ruohotie-Lyhty, M., Jääskelä, P., & Pitkänen-Huhta, A. (2024). Identity Tensions in Teacher Education. In Z. Tajeddin, & B. Yazan (Eds.), Language Teacher Identity Tensions : Nexus of Agency, Emotion, and Investment (pp. 127-141). Routledge. https://doi.org/10.4324/9781003402411-11


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatRuohotie-Lyhty, Maria; Jääskelä, Päivikki; Pitkänen-Huhta, Anne

EmojulkaisuLanguage Teacher Identity Tensions : Nexus of Agency, Emotion, and Investment

Emojulkaisun toimittajatTajeddin, Zia; Yazan, Bedrettin

ISBN978-1-032-51472-7

eISBN978-1-003-40241-1

Julkaisuvuosi2024

Ilmestymispäivä19.01.2024

Artikkelin sivunumerot127-141

Kirjan kokonaissivumäärä292

KustantajaRoutledge

KustannuspaikkaAbingdon

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.4324/9781003402411-11

Julkaisun avoin saatavuusEi avoin

Julkaisukanavan avoin saatavuus

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/94051


Tiivistelmä

Teacher research has adopted a holistic, identity-centered understanding of teacher development, which is also visible in teacher education programs. However, we still have little understanding of the ways individual students construct their unique professional identities during teacher education. This study examines the developmental processes of three Finnish language teacher students. It identifies both individual paths and some common developmental patterns and reveals the tensions that are typical in the construction of teacher students’ professional identities. The results of the study provide a basis for improving the educational practices not only in this particular teacher education program but also more widely.


YSO-asiasanatkieltenopettajatopettajankoulutusammatillinen kehitysidentiteettiammatti-identiteetti


Liittyvät organisaatiot


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2024

Alustava JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-03-07 klo 00:27