A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
The development of secondary students’ feedback literacy : peer assessment as an intervention (2020)


Ketonen, L., Nieminen, P., & Hähkiöniemi, M. (2020). The development of secondary students’ feedback literacy : peer assessment as an intervention. Journal of Educational Research, 113(6), 407-417. https://doi.org/10.1080/00220671.2020.1835794


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatKetonen, Laura; Nieminen, Pasi; Hähkiöniemi, Markus

Lehti tai sarjaJournal of Educational Research

ISSN0022-0671

eISSN1940-0675

Julkaisuvuosi2020

Ilmestymispäivä07.12.2020

Volyymi113

Lehden numero6

Artikkelin sivunumerot407-417

KustantajaRoutledge

JulkaisumaaYhdysvallat (USA)

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1080/00220671.2020.1835794

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusOsittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73040


Tiivistelmä

A growing body of research has recognized the importance of students’ having active roles in feedback processes. Feedback literacy refers to students’ understandings of and participation in feedback processes, and research on students’ feedback literacy has so far focused on higher education; secondary schools have not received attention. This case study investigates secondary students’ feedback literacy and its development in the context of formative peer assessment. From various data sources, three categories of students’ feedback literacy were identified, and criteria for the levels of literacy in each category were created. The criteria were used in the coding of seventh- and eighth-grade students’ skills. The results show that students were able to develop their feedback literacy skills. Thus, secondary school students should be introduced to feedback literacy via, for example, formative peer assessment.


YSO-asiasanatpalautevertaisarviointi (arviointimenetelmät)toisen asteen koulutusluonnontieteet

Vapaat asiasanatfeedback literacy; peer assessment; formative assessment; feedback; secondary education; science


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


Liittyvät tutkimusaineistot


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2020

JUFO-taso2


Viimeisin päivitys 2024-12-10 klo 08:15