A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
The development of secondary students’ feedback literacy : peer assessment as an intervention (2020)
Ketonen, L., Nieminen, P., & Hähkiöniemi, M. (2020). The development of secondary students’ feedback literacy : peer assessment as an intervention. Journal of Educational Research, 113(6), 407-417. https://doi.org/10.1080/00220671.2020.1835794
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Ketonen, Laura; Nieminen, Pasi; Hähkiöniemi, Markus
Lehti tai sarja: Journal of Educational Research
ISSN: 0022-0671
eISSN: 1940-0675
Julkaisuvuosi: 2020
Ilmestymispäivä: 07.12.2020
Volyymi: 113
Lehden numero: 6
Artikkelin sivunumerot: 407-417
Kustantaja: Routledge
Julkaisumaa: Yhdysvallat (USA)
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1080/00220671.2020.1835794
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/73040
Tiivistelmä
A growing body of research has recognized the importance of students’ having active roles in feedback processes. Feedback literacy refers to students’ understandings of and participation in feedback processes, and research on students’ feedback literacy has so far focused on higher education; secondary schools have not received attention. This case study investigates secondary students’ feedback literacy and its development in the context of formative peer assessment. From various data sources, three categories of students’ feedback literacy were identified, and criteria for the levels of literacy in each category were created. The criteria were used in the coding of seventh- and eighth-grade students’ skills. The results show that students were able to develop their feedback literacy skills. Thus, secondary school students should be introduced to feedback literacy via, for example, formative peer assessment.
YSO-asiasanat: palaute; vertaisarviointi (arviointimenetelmät); toisen asteen koulutus; luonnontieteet
Vapaat asiasanat: feedback literacy; peer assessment; formative assessment; feedback; secondary education; science
Liittyvät organisaatiot
Liittyvät tutkimusaineistot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2020
JUFO-taso: 2