Digitaalisen lukutaidon oppimispelin testaus ja osallistava yhteissuunnittelu maahanmuuttajien aikuiskoulutuksen opettajien kanssa: tutkimusaineisto
Malessa, Eva. (2023). Co-design focused, participatory approach to exploring a digital literacy support serious game with Finnish language and literacy teachers of adult migrants with limited/interrupted formal education experience: research data. V. 20.4.2023. University of Jyväskylä. https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/88395.
Kaikki tekijät: Malessa, Eva
Rahoittajat: Soveltavan kielentutkimuksen keskus
Oikeudenhaltijat:
Muut tutkimuksen toteuttamiseen osallistuneet:
Saatavuus ja tunnisteet
Saatavuustieto: Ota yhteyttä omistajaan
Aineiston julkaisuvuosi: 2023
URN-tunniste alkuperäisessä julkaisupaikassa: http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202307134520
DOI-tunniste alkuperäisessä julkaisupaikassa: https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/88395
URN-tunniste JYXissä: http://urn.fi/URN:NBN:fi:jyu-202307134520
DOI-tunniste JYXissä: https://doi.org/10.17011/jyx/dataset/88395
Aineiston kuvailu
Aineisto sisältää myös opettajien haastattelut, jotka toteutettiin Jyväskylän yliopiston AllRead: Digitaalinen oppimisympäristö GraphoLearn lukutaidon kehitystä tukemassa -tutkimushankkeessa kehitetyn 'Professori Pörröpää ja Lukukupla' -oppimissovelluksen testaus- ja arviointivaiheessa.
Aineiston kieli: suomi
Vapaat asiasanat: mobiiliavusteinen oppiminen; LESLLA
YSO-asiasanat: opetusteknologia; hyötypelit; käytettävyys; osallistava suunnittelu; aikuiskoulutus; lukutaito; suomi toisena kielenä
Tieteenalat : 6121 Kielitieteet; 516 Kasvatustieteet
Seurantakohteet: Soveltava kielentutkimus (Soveltavan kielentutkimuksen keskus SOLKI); Hyvinvoinnin tutkimuksen yhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Well
Käsitteletkö erityisiä henkilötietoryhmiä tutkimuksessasi?: Ei
Aineistoon liittyvät Converiksessa olevat hankkeet
- The digital environment, GraphoLearn, for supporting reading
- Richardson, Ulla
- Fondation Botnar
Aineistoon liittyvät julkaisut ja muut tuotokset
- Technology-enhanced or Technology-exhausted Learning in Adult Migrant Literacy Education in Finland : Exploring Teachers’ Experiences and Views in Pre-pandemic and Pandemic Times (2023) Malessa, Eva; A1; OA
- From computer-assisted to technology-enhanced learning : lessons learnt and fast forward toward (digital) literacy of LESLLA learners (2021) Malessa, Eva; A4; OA; 978-88-5509-338-5