A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Technology-enhanced or Technology-exhausted Learning in Adult Migrant Literacy Education in Finland : Exploring Teachers’ Experiences and Views in Pre-pandemic and Pandemic Times (2023)
Malessa, E. (2023). Technology-enhanced or Technology-exhausted Learning in Adult Migrant Literacy Education in Finland : Exploring Teachers’ Experiences and Views in Pre-pandemic and Pandemic Times. International Journal of Technology in Education and Science, 7(2), 104-128. https://doi.org/10.46328/ijtes.437
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Malessa, Eva
Lehti tai sarja: International Journal of Technology in Education and Science
eISSN: 2651-5369
Julkaisuvuosi: 2023
Ilmestymispäivä: 23.05.2023
Volyymi: 7
Lehden numero: 2
Artikkelin sivunumerot: 104-128
Kustantaja: ISTES Organization
Julkaisumaa: Turkki
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.46328/ijtes.437
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/87219
Tiivistelmä
This exploratory mixed data study investigated the role of technology in adult migrant language and late literacy education in Finland. In addition to an online pre-pandemic survey targeted at Finnish language and literacy teachers, four in-service teachers were interviewed during the COVID-19 pandemic in late 2020. With means of qualitative content analysis an account of teachers’ individual experiences and views of technology-equipped language and literacy learning was generated. Problematic issues were the use of devices for educational purposes, lacking user experience, inadequate provision of suitable devices, IT courses, and insufficient support for learners and teachers, causing inequality. Teachers reported of various ways to ensure and enable device access and learning opportunities, resulting particularly during pandemic times in high workloads. The emergency remote teaching circumstances during this global health crisis posed an enormous additional challenge for teachers and students. Findings raise questions about the pedagogical cost of the pandemic for adult migrant literacy education in Finland and call for discussions on post-pandemic changes on a national and international level.
YSO-asiasanat: lukutaito; maahanmuuttajat; opetusteknologia; opetus; oppiminen
Vapaat asiasanat: migrant education; adult learners with limited or interrupted formal education; late L2 literacy; educational technology; emergency remote teaching
Liittyvät organisaatiot
Liittyvät tutkimusaineistot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2023
JUFO-taso: 1
- Resurssiviisausyhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Wisdom
- Soveltava kielentutkimus (Soveltavan kielentutkimuksen keskus SOLKI)
- Monilukutaito oppimisessa ja yhteiskunnallisessa osallisuudessa (Jyväskylän yliopisto JYU) MultiLEAP; 2021-2026. Aiemmin RECLAS
- Digitalization in and for learning and interaction (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.LearnDigi
- Monitieteinen oppimisen ja opetuksen tutkimus (Jyväskylän yliopisto JYU) MultiLeTe
- Hyvinvoinnin tutkimuksen yhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Well
- Resurssiviisausyhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Wisdom
- Hyvinvoinnin tutkimuksen yhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Well
- Monitieteinen oppimisen ja opetuksen tutkimus (Jyväskylän yliopisto JYU) MultiLeTe
- Digitalization in and for learning and interaction (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.LearnDigi
- Monilukutaito oppimisessa ja yhteiskunnallisessa osallisuudessa (Jyväskylän yliopisto JYU) MultiLEAP; 2021-2026. Aiemmin RECLAS