A3 Kirjan tai muun kokoomateoksen osa
Facilitating Collaborative Learning with Virtual Reality Simulations, Gaming and Pair Programming (2022)
Näykki, P., Fagerlund, J., Silvennoinen, M., Manu, M., Nousiainen, T., Juntunen, M., & Vesisenaho, M. (2022). Facilitating Collaborative Learning with Virtual Reality Simulations, Gaming and Pair Programming. In M. Ivanović, A. Klašnja-Milićević, & L. C. Jain (Eds.), Handbook on Intelligent Techniques in the Educational Process : Vol 1 Recent Advances and Case Studies (pp. 299-315). Springer. Learning and Analytics in Intelligent Systems, 29. https://doi.org/10.1007/978-3-031-04662-9_14
JYU-tekijät tai -toimittajat
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() | |
![]() |
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Näykki, Piia; Fagerlund, Janne; Silvennoinen, Minna; Manu, Mari; Nousiainen,Tuula; Juntunen, Merja; Vesisenaho, Mikko
Emojulkaisu: Handbook on Intelligent Techniques in the Educational Process : Vol 1 Recent Advances and Case Studies
Emojulkaisun toimittajat: Ivanović, Mirjana; Klašnja-Milićević, Aleksandra; Jain, Lakhmi C.
ISBN: 978-3-031-04661-2
eISBN: 978-3-031-04662-9
Lehti tai sarja: Learning and Analytics in Intelligent Systems
ISSN: 2662-3447
eISSN: 2662-3455
Julkaisuvuosi: 2022
Ilmestymispäivä: 16.06.2022
Sarjan numero: 29
Artikkelin sivunumerot: 299-315
Kirjan kokonaissivumäärä: 392
Kustantaja: Springer
Kustannuspaikka: Cham
Julkaisumaa: Sveitsi
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1007/978-3-031-04662-9_14
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/83785
Tiivistelmä
The chapter presents socio-interactional functions that support collaborative learning through three case examples. The examples stem from our long line of empirical research in which we have explored the possibilities of using various types of emerging digital technologies for enhancing collaborative learning and interaction. We present case examples from technology-enhanced simulation-based learning environments, Vive/Minecraft applying XR/VR and pair programming in a creative media project design with Scratch, which are all regarded as powerful experiential learning contexts that can provide engaging opportunities for collaborative learning.
YSO-asiasanat: yhteisöllinen oppiminen; opettaja-oppilassuhde; virtuaaliympäristö; pelaaminen; virtuaalitodellisuus; ohjelmointi; Minecraft (peli); Scratch
Vapaat asiasanat: collaborative learning; teacher-student interaction; simulation-based learning environments; gaming; pair programming; virtual reality; XR/VR; Vive/Minecraft; Scratch
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2022
JUFO-taso: 2
- Kasvatustiede (Kasvatustieteiden laitos KASLA) (Opettajankoulutuslaitos OKL) (Normaalikoulu NORSSI) KAS
- Koulutuksen tutkimuslaitos (Koulutuksen tutkimuslaitos KTL) KTL
- Opettajien koulutuksen tutkimus (opetus, oppiminen, opettajuus, oppimispolut, koulutus) (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Edu; Aiemmin JYU.Ope
- Digitalization in and for learning and interaction (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.LearnDigi