O1 Abstrakti
Co-design focused, participatory approach to exploring a serious game with teachers of adult migrants with limited/interrupted formal education experience (2022)
Malessa, E. (2022). Co-design focused, participatory approach to exploring a serious game with teachers of adult migrants with limited/interrupted formal education experience. In Languages and People: Problems and Solutions : 6th International Conference of Applied Linguistics : Abstracts. Vilnius University. https://litaka.lt/wp-content/uploads/2022/10/Konferencija-06-Tezes.pdf
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Malessa, Eva
Emojulkaisu: Languages and People: Problems and Solutions : 6th International Conference of Applied Linguistics : Abstracts
Konferenssi:
- International Conference of Applied Linguistics
Konferenssin paikka ja aika: Vilnius, Lithuania, 29.-30.9.2022
Julkaisuvuosi: 2022
Kirjan kokonaissivumäärä: 70
Kustantaja: Vilnius University
Julkaisumaa: Liettua
Julkaisun kieli: englanti
Pysyvä verkko-osoite: https://litaka.lt/wp-content/uploads/2022/10/Konferencija-06-Tezes.pdf
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/88604
Tiivistelmä
At the core of my ongoing user study is gamified digital literacy support of adult emergent readers in migrant late literacy and second language training in Finland (see Malessa, 2021). In this study, in-service adult basic literacy and Finnish language teachers tested a specific game app originally developed for young children to enhance their first/second language and literacy skills and development in Finnish. The tested GraphoLearn app was developed by the AllRead team (see University of Jyväskylä, 2021). Participating teachers provided their feedback on their gaming experience via personal gaming diaries and individual researcher-teacher online interviews. Preliminary findings will be presented and discussed.
The focus of this study is to reflect on and evaluate a specific literacy game app in collaboration with adult literacy educators, benefitting from their professional expertise and practical classroom experience. The aim of this study is to devise language specific as well as non-language specific design guidelines for gamified literacy support for the modification of the tested app in question to make serious gaming enjoyable and efficient for LESLLA learners and teachers alike.
YSO-asiasanat: maahanmuuttajat; lukutaito; kielitaito; oppiminen; kielen oppiminen; pelillistäminen; aikuiset; suomi toisena kielenä
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Ei raportoida
- Resurssiviisausyhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Wisdom
- Soveltava kielentutkimus (Soveltavan kielentutkimuksen keskus SOLKI)
- Monilukutaito oppimisessa ja yhteiskunnallisessa osallisuudessa (Jyväskylän yliopisto JYU) MultiLEAP; 2021-2026. Aiemmin RECLAS
- Digitalization in and for learning and interaction (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.LearnDigi
- Monitieteinen oppimisen ja opetuksen tutkimus (Jyväskylän yliopisto JYU) MultiLeTe
- Hyvinvoinnin tutkimuksen yhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Well