C2 Toimitettu kirja, kokoomateos, konferenssijulkaisu tai lehden erikoisnumero
Leadership in Educational Contexts in Finland : Theoretical and Empirical Perspectives (2024)


Ahtiainen, R., Hanhimäki, E., Leinonen, J., Risku, M., & Smeds-Nylund, A.-S. (Eds.). (2024). Leadership in Educational Contexts in Finland : Theoretical and Empirical Perspectives. Springer. Educational Governance Research, 23. https://doi.org/10.1007/978-3-031-37604-7


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatAhtiainen, Raisa; Hanhimäki, Eija; Leinonen, Jaana; Risku, Mika; Smeds-Nylund, Ann-Sofie

Emojulkaisun toimittajatAhtiainen Raisa; Hanhimäki Eija; Leinonen Jaana; Risku Mika; Smeds-Nylund Ann-Sofie

ISBN978-3-031-37603-0

eISBN978-3-031-37604-7

Lehti tai sarjaEducational Governance Research

ISSN2365-9548

eISSN2365-9556

Julkaisuvuosi2024

Sarjan numero23

Kirjan kokonaissivumäärä390

KustantajaSpringer

KustannuspaikkaCham

JulkaisumaaSveitsi

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1007/978-3-031-37604-7

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusKokonaan avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/89601


Tiivistelmä

This open access book provides a comprehensive overview and in-depth coverage of contemporary aspects of leadership in the field of education in Finland. It brings together Finnish scholars to critically explore and discuss leadership in education in the context of the Finnish education system and in relation to international discourses around the topic.

It discusses the phenomenon of leadership in educational contexts through several novel empirical and theoretical research designs. It includes themes such as distributed leadership and collaborative governance, changing aspects in the leadership profession, and contradictions in everyday organizational practices and realities. The work also combines conceptual discussions in educational and pedagogical leadership to analyze and to clarify the theoretical and conceptual multidimensionality and ambiguities.


YSO-asiasanatCOVID-19koulutkoulutuskoululaisetkouluikäisetopettajatopettajuusopetuspedagoginen johtaminenjohtaminenpalvelumuotoiluhyvinvointityöhyvinvointipäätöksenteko

Vapaat asiasanatopen access; educational leadership development; Finnish pedagogical leadership; pedagogical leadership in Finnish education; educational leadership models; moral professionalism; diversity in school communities; everyday educational leadership; service design thinking; principals’ occupational wellbeing; COVID-19 epidemic; participating teachers in decision-making; multiagency collaboration; wellbeing of school-aged children; wellbeing of school-aged adolescents; teachers’ collaborative leadership; school well-being


Liittyvät organisaatiot

JYU-yksiköt:


OKM-raportointiKyllä

Alustava JUFO-taso2


Tähän julkaisuun sisältyvät artikkelit, joissa JYU:n tekijöitä:

Viimeisin päivitys 2023-12-10 klo 15:29