A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Pre-service teachers’ ways of understanding, observing, and supporting self-regulated learning (2024)


Latva-aho, J., Näykki, P., Pyykkönen, S., Laitinen-Väänänen, S., Hirsto, L., & Veermans, M. (2024). Pre-service teachers’ ways of understanding, observing, and supporting self-regulated learning. Teaching and Teacher Education, 149, Article 104719. https://doi.org/10.1016/j.tate.2024.104719


JYU-tekijät tai -toimittajat


Julkaisun tiedot

Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajatLatva-aho, Jenni; Näykki, Piia; Pyykkönen, Saara; Laitinen-Väänänen, Sirpa; Hirsto, Laura; Veermans, Marjaana

Lehti tai sarjaTeaching and Teacher Education

ISSN0742-051X

eISSN1879-2480

Julkaisuvuosi2024

Ilmestymispäivä31.07.2024

Volyymi149

Artikkelinumero104719

KustantajaElsevier

JulkaisumaaBritannia

Julkaisun kielienglanti

DOIhttps://doi.org/10.1016/j.tate.2024.104719

Julkaisun avoin saatavuusAvoimesti saatavilla

Julkaisukanavan avoin saatavuusOsittain avoin julkaisukanava

Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX)https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/96616


Tiivistelmä

This study explores pre-service teachers' (PSTs') ways of understanding, observing, and supporting self-regulated learning (SRL). The implementation of an open-ended questionnaire (N = 118) was followed by a qualitative analysis based on Zimmerman's SRL framework. The PSTs reflected on their understanding of the phases of SRL: forethought, performance, and reflection. The PSTs demonstrated a theoretical understanding of SRL but a weaker understanding of how to observe and support students' SRL skills and their development. The findings have practical implications for teacher education and teachers' professional development.


YSO-asiasanatitsesäätely (psykologia)oppiminenhavainnointitukeminenopettajatopettajankoulutusammatillinen kehitys

Vapaat asiasanatself-regulated learning; observing self-regulated learning; supporting self-regulated learning; pre-service teachers; teacher education


Liittyvät organisaatiot


Hankkeet, joissa julkaisu on tehty


OKM-raportointiKyllä

VIRTA-lähetysvuosi2024

Alustava JUFO-taso3


Viimeisin päivitys 2024-14-10 klo 15:10