A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Pre-service teachers’ ways of understanding, observing, and supporting self-regulated learning (2024)
Latva-aho, J., Näykki, P., Pyykkönen, S., Laitinen-Väänänen, S., Hirsto, L., & Veermans, M. (2024). Pre-service teachers’ ways of understanding, observing, and supporting self-regulated learning. Teaching and Teacher Education, 149, Article 104719. https://doi.org/10.1016/j.tate.2024.104719
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Latva-aho, Jenni; Näykki, Piia; Pyykkönen, Saara; Laitinen-Väänänen, Sirpa; Hirsto, Laura; Veermans, Marjaana
Lehti tai sarja: Teaching and Teacher Education
ISSN: 0742-051X
eISSN: 1879-2480
Julkaisuvuosi: 2024
Ilmestymispäivä: 31.07.2024
Volyymi: 149
Artikkelinumero: 104719
Kustantaja: Elsevier
Julkaisumaa: Britannia
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1016/j.tate.2024.104719
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Osittain avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/96616
Tiivistelmä
This study explores pre-service teachers' (PSTs') ways of understanding, observing, and supporting self-regulated learning (SRL). The implementation of an open-ended questionnaire (N = 118) was followed by a qualitative analysis based on Zimmerman's SRL framework. The PSTs reflected on their understanding of the phases of SRL: forethought, performance, and reflection. The PSTs demonstrated a theoretical understanding of SRL but a weaker understanding of how to observe and support students' SRL skills and their development. The findings have practical implications for teacher education and teachers' professional development.
YSO-asiasanat: itsesäätely (psykologia); oppiminen; havainnointi; tukeminen; opettajat; opettajankoulutus; ammatillinen kehitys
Vapaat asiasanat: self-regulated learning; observing self-regulated learning; supporting self-regulated learning; pre-service teachers; teacher education
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- EDUCA Lippulaiva Koulutus tulevaisuutta varten
- Kunttu, Henrik
- Suomen Akatemia
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2024
Alustava JUFO-taso: 3