A1 Alkuperäisartikkeli tieteellisessä aikakauslehdessä
Educational dialogue among teachers experiencing different levels of self-efficacy (2021)
Muhonen, H., Pakarinen, E., Rasku-Puttonen, H., & Lerkkanen, M.-K. (2021). Educational dialogue among teachers experiencing different levels of self-efficacy. Learning, Culture and Social Interaction, 29, Article 100493. https://doi.org/10.1016/j.lcsi.2021.100493
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Muhonen, Heli; Pakarinen, Eija; Rasku-Puttonen, Helena; Lerkkanen, Marja-Kristiina
Lehti tai sarja: Learning, Culture and Social Interaction
ISSN: 2210-6561
eISSN: 2210-657X
Julkaisuvuosi: 2021
Volyymi: 29
Artikkelinumero: 100493
Kustantaja: Elsevier
Julkaisumaa: Alankomaat
Julkaisun kieli: englanti
DOI: https://doi.org/10.1016/j.lcsi.2021.100493
Julkaisun avoin saatavuus: Ei avoin
Julkaisukanavan avoin saatavuus:
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/77810
Tiivistelmä
This study examines the occurrence and quality of educational dialogue in the Grade 1 classrooms of teachers with low, moderate and high self-efficacy beliefs. Video recordings of 24 teachers were analysed based on episodes of educational dialogue and were categorised with respect to patterns of dialogic teaching. Teachers with low levels of self-efficacy conducted educational dialogue the least; they also used less teacher-initiated, high-quality dialogue compared with moderate and high self-efficacy teachers. Teachers with high self-efficacy utilised more child-initiated high-quality dialogue compared with the moderate self-efficacy teachers. The findings are important because they provide a new approach for the field of educational dialogue by considering self-efficacy as a teacher-related factor on the background of dialogue.
YSO-asiasanat: opettajat; omatoimisuus; luokkatyöskentely; opettaja-oppilassuhde; dialogisuus; alakoulu
Vapaat asiasanat: educational dialogue; teacher self-efficacy; patterns of dialogic teaching; primary school
Liittyvät organisaatiot
Hankkeet, joissa julkaisu on tehty
- Luokkahuonevuorovaikutusta säätelevät behavioraaliset ja psykofysiologiset mekanismit ja niiden yhteys oppimiseen ja motivaatioon
- Lerkkanen, Marja-Kristiina
- Suomen Akatemia
Liittyvät tutkimusaineistot
OKM-raportointi: Kyllä
VIRTA-lähetysvuosi: 2021
JUFO-taso: 1