O1 Abstrakti
Pre-pandemic and pandemic language and literacy education of adult migrants with little or no first language schooling : What do in-service teachers in Finland think about the role of technology? (2022)
Malessa, E. (2022). Pre-pandemic and pandemic language and literacy education of adult migrants with little or no first language schooling : What do in-service teachers in Finland think about the role of technology?. In M. Dal (Ed.), Education and involvement in precarious times. NERA conference 2022 : Abstract book (pp. 575-576). University of Iceland. https://menntavisindastofnun.hi.is/sites/menntavisindastofnun.hi.is/files/2022-06/Abstract_book_NERA_2022_5.pdf
JYU-tekijät tai -toimittajat
Julkaisun tiedot
Julkaisun kaikki tekijät tai toimittajat: Malessa, Eva
Emojulkaisu: Education and involvement in precarious times. NERA conference 2022 : Abstract book
Emojulkaisun toimittajat: Dal, Michael
Konferenssi:
- NERA Conference
Konferenssin paikka ja aika: Reykjavik, Iceland, 1.-3.6.2022
eISBN: 978-9935-468-22-2
Julkaisuvuosi: 2022
Artikkelin sivunumerot: 575-576
Kirjan kokonaissivumäärä: 1253
Kustantaja: University of Iceland
Kustannuspaikka: Reykjavik
Julkaisumaa: Islanti
Julkaisun kieli: englanti
Pysyvä verkko-osoite: https://menntavisindastofnun.hi.is/sites/menntavisindastofnun.hi.is/files/2022-06/Abstract_book_NERA_2022_5.pdf
Julkaisun avoin saatavuus: Avoimesti saatavilla
Julkaisukanavan avoin saatavuus: Kokonaan avoin julkaisukanava
Julkaisu on rinnakkaistallennettu (JYX): https://jyx.jyu.fi/handle/123456789/88596
Tiivistelmä
My current study focuses on the role of technology in adult second language and literacy training and is particularly interested in digital literacy support with serious games (Malessa, 2021). This exploratory study’s objectives include the investigation of LESLLA teachers’ views and experiences of technology-enhanced learning expressed and aims to provide an insight into LESLLA teachers’ beliefs as well as an account of the current practice, problems, and potential of technology-enhanced learning in adult basic education in Finland.
This paper presents qualitative findings of a mixed data set consisting of a) teachers’ pre-pandemic written responses to an online questionnaire conducted in late 2019 and b) interviews conducted with in-service teachers in late 2020, during the first pandemic autumn. Preliminary findings indicate that existing problems were aggravated by the onset of the unprecedented health crisis that also led to a significant modification of this study’s initial research design. Further challenges and solutions regarding e.g., devices, accessibility, digital skill needs, and necessities are voiced.
YSO-asiasanat: lukutaito; maahanmuuttajat; aikuiset; kielen oppiminen; opettajat; tietokoneavusteinen oppiminen
Liittyvät organisaatiot
OKM-raportointi: Ei raportoida
- Resurssiviisausyhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Wisdom
- Soveltava kielentutkimus (Soveltavan kielentutkimuksen keskus SOLKI)
- Monilukutaito oppimisessa ja yhteiskunnallisessa osallisuudessa (Jyväskylän yliopisto JYU) MultiLEAP; 2021-2026. Aiemmin RECLAS
- Digitalization in and for learning and interaction (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.LearnDigi
- Monitieteinen oppimisen ja opetuksen tutkimus (Jyväskylän yliopisto JYU) MultiLeTe
- Hyvinvoinnin tutkimuksen yhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Well
- Hyvinvoinnin tutkimuksen yhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Well
- Resurssiviisausyhteisö (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.Wisdom
- Monitieteinen oppimisen ja opetuksen tutkimus (Jyväskylän yliopisto JYU) MultiLeTe
- Digitalization in and for learning and interaction (Jyväskylän yliopisto JYU) JYU.LearnDigi
- Monilukutaito oppimisessa ja yhteiskunnallisessa osallisuudessa (Jyväskylän yliopisto JYU) MultiLEAP; 2021-2026. Aiemmin RECLAS