Opettajankoulutuslaitos
https://www.jyu.fi/edupsy/fi/laitokset/okl
Julkaisut ja muut tuotokset
- Developmental leisure reading profiles and their association with reading skills across Grades 1–9 (2024) Ulvinen, Emmi; et al.; A1; OA
- Digipedagogiikan osaamista tukemassa : kokemuksia kansainvälisestä hankkeesta (2024) Nousiainen, Tuula; et al.; E1; OA;
- Digital natives in the scientific literature : A topic modeling approach (2024) Mertala, Pekka; et al.; A1; OA
- Early childhood pre-service teachers’ attitudes towards digital technologies and their relation to digital competence (2024) Merjovaara, Olli; et al.; A1; OA
- Early prediction of math difficulties with the use of a neural networks model (2024) Psyridou, Maria; et al.; A1; OA
- EDUCA-lippulaivalla kurssi kohti koulutuksen valoisaa tulevaisuutta (2024) Lerkkanen, Marja-Kristiina; E1; OA
- Educational Dialogue and Teacher Occupational Stress in Relation to Student Math Performance (2024) Muhonen, Heli; et al.; A1; OA
- Education for democracy and democratic citizenship (2024) Rautiainen, Matti; et al.; A3; OA; 978-1-003-36726-0
- Education for planetary well-being (2024) Aaltonen, Valtteri A.; et al.; A3; OA; 978-1-003-33400-2
- Exploring the reliability and validity of multiple mini-interviews in admission to teacher education (2024) Vilppu, Henna; et al.; A1; OA
- Finnish 5th and 6th graders’ misconceptions about artificial intelligence (2024) Mertala, Pekka; et al.; A1; OA
- Fostering Coherence in Finnish Teacher Education : The MAP Model (2024) Metsäpelto, Riitta-Leena; et al.; A3; OA; 978-3-658-43721-3
- Foundational English literacy development in India: a randomised-control trial using phonics instruction and GraphoLearn (2024) Bora, Deepti; et al.; A1; OA
- From IT to I-It : Digitalization, datafication, automation, and the teacher-student relationship (2024) Mertala, Pekka; A2; OA
- Heterogeneous trajectories of perceived stress and their associations with active leisure : a longitudinal study during the first year of COVID-19 (2024) Kulbin, Karel; et al.; A1; OA
- Highly cited educational technology journal articles : a descriptive and critical analysis (2024) Mertala, Pekka; et al.; A1; OA
- iDeaMe - Musiikinopetus säästöjen ristitulessa : utopiaa vai kompetensseja? (2024) Rautiainen, Katri-Helena; et al.; E1; OA
- Indigenous language education in Russia : current issues and challenges (2024) Semenova, Elena; et al.; A1; OA
- International Master’s Degree Students’ Experiences of Support at a Finnish University (2024) Ballo, Anduena; et al.; A1; OA
- Investigating educational dialogue : Variations of dialogue amount and quality among different subjects between early primary and secondary school classrooms (2024) Muhonen, Heli; et al.; A1; OA
Hankkeet
- European Visions - Operational Keystones for Education
- Rautiainen, Matti
- Euroopan komissio
- Kohti datalukutaitoa
- Mertala, Pekka
- Suomen Akatemia
- Matematiikan oppikirjojen/materiaalin analyysi
- Hähkiöniemi, Markus
- Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö sr
- Opettajankoulutuspäivät - 160 vuotta tulevaisuudessa
- Eskelä-Haapanen, Sirpa
- Osallistujat (konferenssi-, koulutus- ja yleisprojektit)
- Viitottua kieltä käyttävien kuulovammaisten nuorten medialukutaito, osallisuus ja toimijuus
- Sivunen, Ulla
- Koneen Säätiö
- FinTED-hanke: Opettajankoulutuksen tietovarannon (FinTED) rakentaminen
- Mankki, Ville
- Opetus- ja kulttuuriministeriö
- Tarinoita mediasta ja medialla - @TARU-malli
- Kauppinen, Merja
- Media-alan tutkimussäätiö
- Uraohjauksen erikoistumiskoulutus 2023
- Kalalahti, Mira
- Opetus- ja kulttuuriministeriö
- VUORO – Arviointivuorovaikutuksen yhteisöllinen koulutus
- Ketonen, Laura
- Opetushallitus
- Oikeus osallisuuteen: Yksinäisyyden ja ostrakismin vähentäminen lapsuudessa ja nuoruudessa
- Lerkkanen, Marja-Kristiina
- Suomen Akatemia
Tutkimusaineiston kotiorganisaatio
- A bibliography on Schoolscapes: a Linguistic Landscape Approach to Learning Environments (2024) Szabó, Tamás; et al.
- Arkistoitu aineisto Innovatiivisen kielikasvatuksen kartta ja kompassi (IKI) -hankkeesta (2018-2021) (2021) Palojärvi, Anu; et al.
- Asiantuntijoiden näkemyksiä lasten kriittisen lukutaidon tukemisesta kotiympäristössä – Delfoi-kysely (2023) Torppa, Minna; et al.
- CRITICAL JYU – Kriittisen lukutaidon kehitys ja kotiympäristö -aineisto (2023) Torppa, Minna; et al.
- FORTHEM Monikielisyys-Labin kansalaistiedepilotin tutkimusaineisto; Honko, Mari; et al.
- Hyvinvointityö ja työyhteisöjen hyvinvointi keskisuomalaisissa kouluissa 2020 (2023) Sainio, Miia; et al.; URN: https://urn.fi/urn:nbn:fi:fsd:T-FSD3611
- Hyvinvointityö ja työyhteisöjen hyvinvointi keskisuomalaisissa kouluissa etäkouluaikana 2020 (2023) ; Sainio, Miia; et al.
- Innovatiivisen kielikasvatuksen kartta ja kompassi (IKI)-hankkeen aineisto (2021) Palojärvi, Anu; et al.
- Koululaisten tekoälykäsitykset; Fagerlund, Janne; et al.
- Monikielisyys ja kielitietoiset toimintatavat varhaiskasvatuksessa – kyselyvastaukset ja mittari (2023) Honko, Mari; et al.
Tutkimusaineiston rahoittajat
Henkilöt
- Aalto, Eija
- Aarto-Pesonen, Leena
- Ahlström, Emilia
- Aulén, Anna-Mari
- Carver, Eric
- Channa, Faisal
- Eskelä-Haapanen, Sirpa
- Fagerlund, Janne
- Feng, Zhiyang
- Fornaciari, Aleksi
- Gülsün, İpek
- Hankala, Mari
- Hannukkala, Marjo
- Heikkinen, Sanni
- Hietala, Kerttu
- Hiljanen, Mikko
- Humalisto, Nina-Maria
- Huuhka, Niilo
- Hähkiöniemi, Markus
- Hämäläinen, Elina