Opettajankoulutuslaitos
https://www.jyu.fi/edupsy/fi/laitokset/okl
Julkaisut ja muut tuotokset
- Education for democracy and democratic citizenship (2024) Rautiainen, Matti; et al.; A3; OA; 978-1-003-36726-0
- Education for planetary well-being (2024) Aaltonen, Valtteri A.; et al.; A3; OA; 978-1-003-33400-2
- Exploring the reliability and validity of multiple mini-interviews in admission to teacher education (2024) Vilppu, Henna; et al.; A1; OA
- Finnish 5th and 6th graders’ misconceptions about artificial intelligence (2024) Mertala, Pekka; et al.; A1; OA
- Heterogeneous trajectories of perceived stress and their associations with active leisure : a longitudinal study during the first year of COVID-19 (2024) Kulbin, Karel; et al.; A1; OA
- iDeaMe - Musiikinopetus säästöjen ristitulessa : utopiaa vai kompetensseja? (2024) Rautiainen, Katri-Helena; et al.; E1; OA
- International Master’s Degree Students’ Experiences of Support at a Finnish University (2024) Ballo, Anduena; et al.; A1; OA
- Investigating educational dialogue : Variations of dialogue amount and quality among different subjects between early primary and secondary school classrooms (2024) Muhonen, Heli; et al.; A1; OA
- Kestävyysulottuvuudet ja ekososiaalinen sivistys ohjauksen koulutuksen opetussuunnitelmissa (2024) Peltola, Sara; et al.; A1; OA
- Kohti kielitietoista koulua : yhteistyötä kielellisen moninaisuuden tukemiseen (2024) Repo, Elisa; D1; OA
- Kohti oppimista : pienryhmien kokoonpanoista neuvotteleminen alakoulun avointen oppimisympäristöjen oppitunneilla (2024) Toivainen, Janita; et al.; A1; OA
- Lasten äänet esille : Lasten neuvottelukunta osana EduRESCUE-tutkimushanketta (2024) Pöysä, Sanni; et al.; A1; OA
- Latent profiles of dyadic parent–child interaction and associations with triadic family interaction in early childhood (2024) Lindstedt, Johanna; et al.; A1; OA
- Longitudinal associations between parental early psychological distress and children’s emotional and behavioural problems during early childhood and self-reported social functioning in 11-year-old children born very preterm (2024) Salomäki, Susanna; et al.; A1; OA
- Multilingual learning environments in early childhood education in Finland (2024) Repo, Elisa; et al.; A1; OA
- On the surface and below : a genealogical look at the waves of evaluation in early childhood education and care (2024) Siippainen, Anna; et al.; A1; OA
- Osaavatko vauvat matematiikkaa? (2024) Lohvansuu, Kaisa; et al.; E1; OA
- Paikka vai epäpaikka? – Hyvästijättö lapsuuden maisemille (2024) Itkonen, Matti; E1; OA
- Parental factors in the development of foundational academic skills from childhood to adolescence (2024) Khanolainen, Daria; G5; OA; 978-951-39-9902-5
- Parents’ perceptions of their child’s school adjustment during the COVID-19 pandemic : a person-oriented approach (2024) Pöysä, Sanni; et al.; A1; OA
Hankkeet
- Educational Robotics to Support Inclusive Education in Primary Schools
- Näykki, Piia
- Euroopan komissio
- Teknologisia ja sosiaalisia innovaatioita kriittisen lukemisen tukemiseen internetin aikakaudella (CRITICAL)
- Torppa, Minna
- Suomen Akatemia
- XR-osaamisen monialainen hyödyntäminen keskisuomalaisessa työelämässä
- Näykki, Piia
- Keski-Suomen ELY-keskus
- Tilat, kehollisuus ja materiaalisuus sekä osallistujien tarpeet luokkahuonevuorovaikutuksessa
- Niemi, Kreeta
- Suomen Akatemia
- Digipedataidot nollasta sataan ja luovat teknologiat
- Näykki, Piia
- Opetushallitus
- European Visions - Operational Keystones for Education
- Rautiainen, Matti
- Euroopan komissio
- Kohti datalukutaitoa
- Mertala, Pekka
- Suomen Akatemia
- Matematiikan oppikirjojen/materiaalin analyysi
- Hähkiöniemi, Markus
- Teknologiateollisuuden 100-vuotissäätiö sr
- Opettajankoulutuspäivät - 160 vuotta tulevaisuudessa
- Eskelä-Haapanen, Sirpa
- Osallistujat (konferenssi-, koulutus- ja yleisprojektit)
- Viitottua kieltä käyttävien kuulovammaisten nuorten medialukutaito, osallisuus ja toimijuus
- Sivunen, Ulla
- Koneen Säätiö
Tutkimusaineiston kotiorganisaatio
- Arkistoitu aineisto Innovatiivisen kielikasvatuksen kartta ja kompassi (IKI) -hankkeesta (2018-2021) (2021) Palojärvi, Anu; et al.
- Asiantuntijoiden näkemyksiä lasten kriittisen lukutaidon tukemisesta kotiympäristössä – Delfoi-kysely (2023) Torppa, Minna; et al.
- CRITICAL JYU – Kriittisen lukutaidon kehitys ja kotiympäristö -aineisto (2023) Torppa, Minna; et al.
- FORTHEM Monikielisyys-Labin kansalaistiedepilotin tutkimusaineisto; Honko, Mari; et al.
- Hyvinvointityö ja työyhteisöjen hyvinvointi keskisuomalaisissa kouluissa 2020 (2023) Sainio, Miia; et al.; URN: https://urn.fi/urn:nbn:fi:fsd:T-FSD3611
- Hyvinvointityö ja työyhteisöjen hyvinvointi keskisuomalaisissa kouluissa etäkouluaikana 2020 (2023) ; Sainio, Miia; et al.
- Innovatiivisen kielikasvatuksen kartta ja kompassi (IKI)-hankkeen aineisto (2021) Palojärvi, Anu; et al.
- Koululaisten tekoälykäsitykset; Fagerlund, Janne; et al.
- Monikielisyys ja kielitietoiset toimintatavat varhaiskasvatuksessa – kyselyvastaukset ja mittari (2023) Honko, Mari; et al.
- Opettajien ja oppilaiden stressi ja vuorovaikutus luokassa (TESSI) (2021) Pakarinen, Eija; et al.
Tutkimusaineiston rahoittajat
Henkilöt
- Aalto, Eija
- Aarto-Pesonen, Leena
- Ahlström, Emilia
- Aulén, Anna-Mari
- Channa, Faisal
- Chan, Sze
- Eskelä-Haapanen, Sirpa
- Fagerlund, Janne
- Feng, Zhiyang
- Fornaciari, Aleksi
- Gülsün, İpek
- Hamara, Matilda
- Hankala, Mari
- Hannukkala, Marjo
- Heikkinen, Sanni
- Hietala, Kerttu
- Hiljanen, Mikko
- Humalisto, Nina-Maria
- Hähkiöniemi, Markus
- Häkkinen, Hanna